JERAGAT- Hilang Dengan Cepat 3 Minggu Tanpa Rawatan Laser Mahal

Adoii!! Jeragat ni susah nak hilangkan. Lagi susuah dari jerawat.

Bila dah ada kat muka, muka mula nampak lebih tua dari usia sebenar.

Sampai malu nak jumpa orang.

Hilang keyakinan diri.

Sudah pelbagai cara buat tapi masih sama..

Tahukah anda jeragat perlu dirawat dari dalam.

Jika anda hanya menggunakan pencuci muka, krim, ianya hanya mampu merawat lapisan kulit luaran sahaja.

Masalah utama dari dalam masih sama

TIGA JENIS JERAGAT

  1. Seborrhoeic keratoses – Timbul seperti biji hitam atau tahi lalat hidup
  2. Melasme – Tompok hitam atau kelabu leper di bawah lapisan kulit.
  3. Skin Tag – Daging lebih berwarna coklat atau kelabu yang kebiasaannya ada pada ketiak dan leher.

Jeragat tidak merbahaya tetapi akan membuatkan kulit nampak kusam dan kotor.

Selalunya jeragat dapat dihapuskan melalui kaedah pembedahan atau sapuan krim.

Individu yang berumur 40 tahun keatas berisiko untuk mendapat jeragat.

PUNCA JERAGAT

  • Terdedah pada punca matahari terik (langsung atau tak langsung)
  • Pengambilan ubat-ubatan (pil hormon, pil menopause)
  • Keturunan
  • Pengunaan alat kosmetik / rawatan kulit yang tidak sesuai dengan kulit
  • Jeragat selalunya terjadi pada wanita dengan tona kulit keperangan, sawo matang, kuning langsat adalah berisiko untuk mendapat jeragat dan jeragat akan nampak ketara pada mereka yang berumur 25-50 tahun.

5 SEBAB JERAGAT SUSAH NAK HILANG

1. Tak tahu punca

Kebanyakkan kita wanita tak tahu apa punca sebenar jeragat muncul.

Bila bertanya kebanyakan mereka selalu terdedah dengan pancaran matahari atau haba yang panas.

Terdedah dengan cuaca, haba yang panas bertahun tahun akan menyebabkan jeragat makin kronik.

2. Haid tidak teratur

haid tidak teratur melibatkan hormon yang tidak stabil.

Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan masalah jeragat

3. Salah Pakai Produk

Kebanyakkan product mengandungi bahan kimia yang tinggi dan merosakkan kulit.

Kulit akan cepat menggelupas.

Kita rasakan kulit muka makin “flawless” , licin  akan tetapi sebanrnya bahan kimia itu telah makin merosakkan kulit muka.

Kulit menggelupaskan sel sel kulit yang sepatutnya melindungi kulit muka kita.

Ingat punca utama jeragat apabila kulit muka terdedah pada cahaya matahari, haba.

Lagi lapisan kulit hilang lagi teruk muka terdedah dan jeragat akan makin teruk

4. Terlalu obses pada nak “putih”

Orang Asia semamngnya dilahirkan dengan kulit sawo matang.

Obses terhadap nak terlalu “putih” sehingga ada yang sanggup makan, pakai product “putih” cepat.

Akibatnya bahan kimia dalam product itu akan mengganggu hormon, menyebabkan kulit makin tak sihat.

Bila kulit tak sihat, sel kulit lemah melawan sinaran cahaya matahari dan hormon yang tak stabil

5. Tak rawat punca utama Jeragat

Kita hanya guna product yang sapu sapu sahaja untuk hilangkan jeragat.

Sedangkan punca utama jeragat adalah dari dalaman.

Jadi sangat penting menjaga, baiki sel sel dari dalam.

Dalam cantik, luaran akan lebih cantik

VITAMIN UNTUK HILANGKAN JERAGAT

jeragat

1. GLA

Feedback dari customer yang suka sangat makan GLA.

Asalnya ambil GLA untuk cyst.

sekali dia bagitau… ” ainul tau tak.. jeragat kat muka akak ni dah makin hilang tau”

GLA ni glemer vitamin untuk stabilkan hormon tapi kenapa jeragat boleh hilang pulak?

Jeragat berlaku apabila melanocytes (yang merupakan sel yang menyebabkan pigmentasi kulit) dirangsang oleh tahap progesteron dan estrogen yang tidak normal.

Ini menyebabkan sel-sel ini menghasilkan tahap tambahan melanin (kompaun yang bertanggungjawab untuk pigmentasi kulit), menyebabkan perubahan warna kulit.

SUMBER

Sebab itulah guna produk apa pun serba tak jadi. Hormon kena stabilkan dulu .

2.Vitamin C

Fungsi penting vitamin c dalam mengatasi jeragat ialah:

  • Mencerahkan tompok jeragat dengan cepat
  • Memulihkan sel kulit mati dengan aktif dan selamat
  • Menyekat bintik hitam baru dari tumbuh semula
  • Menghalang kulit mati kesan dari sinar UV
  • Menganjalkan kulit
  • Menghilangkan parut jerawat yang akan membentuk jeragat

3.Vitamin E

antara punca jeragat adalah bila kulit terdedah pada panas.

Kesan sinar UV bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.

Kajian menunjukkan pengambilan vitamin E mampu menghalang sel rosak sebanyak 57%.

Vitamin E akan meneutralkan kesan sinar UV yang merosakkan sel kulit.

TESTIMONIAL JERAGAT HILANG

jeragat

jeragat hilang

jeragat

masalah jeragat

jeragat hilang

muka cantik

PUDARKAN PUNCA JERAGAT HANYA DENGAN 4 KOTAK COLLAGEN SHAKLEE

Kolagen shaklee memang terbaik, sumber dari ikan merah, memang bagus untuk wanita yang inginkan kulit cantik dan hilangkan jeragat.

Kolagen penting, antara yang membuatkan badan kita ini sihat ke, tua ke, cergas ke.

Jadi, korang tahu tak fungsi kolagen ini ? Oklah, hari ini kami nak share sikit,

15 fungsi kolagen yang membuatkan korang akan rasa lebih mudah berseri macam Anuar Zain, heheh.

  1. Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
  2. Mengecilkan liang-liang roma
  3. Melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
  4. Mencerahkan dan menjadikan kulit bersih tanpa jeragat dan pigmentasi
  5. Mengembalikan keanjalan kulit
  6. Meningkatkan kekuatan sesendi dan memudahkan pergerakan otot-otot
  7. Meningkatkan fungsi organ-organ dalaman yang memerlukan kolagen
  8. Menyokong kalsium dalam tubuh dan mengurangkan kesan sakit belakang dan sendi
  9. Melembapkan rambut dan memelihara rambut dari bercabang
  10. Menguatkan kuku dan menjadikan kuku sihat dan berwarna pink
  11. Menegangkan kembali payudara dan punggung
  12. Mengurangkan garis halus pada leher
  13. Menguatkan gusi anda
  14. Memelihara kornea mata anda daripada kering dan cepat letih
  15. Menghilangkan lingkaran gelap bawah mata

punca jeragat hilang

jeragat hilang

punca jeragat

MANFAAT RESVERATROL KEPADA KULIT

Resveratrol adalah sejenis anti oksida – polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang, manakala kulit anggur merah mengandungi konsentrasi yang paling tinggi. Resveratrolbertindak sebagai ‘sistem imunisasi’ untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.

Kebaikan resveratrol untuk kulit yang cantik ialah:

1. Melindungi kulit daripada kerosakan

Kulit kita sentiasa diserang oleh radikal bebas, molekul yang sangat reaktif yang kedua-duanya dihasilkan oleh badan kita dan beredar di udara di sekeliling kita seperti asap dan pencemaran udara yang lain.

Resveratrol meneutralkan radikal bebas yang sedia ada supaya mereka tidak merosakkan kulit anda, dan menghalang molekul berbahaya daripada terbentuk.

2. Melegakan kulit

Toksin, pendedahan cahaya matahari, dan faktor lain boleh merosakkan kolagen dan elastin kulit anda untuk mempercepatkan penuaan, kedutan, dan kulit kendor.

Tetapi ciri-ciri anti-radang Resveratol bagus untuk menyembuhkan kulit dan membendung kerosakan kronik.

3. Menegangkan kulit

Kolagen adalah protein struktur yang utama dalam kulit kita yang menyediakan keanjalan sihat.

Apabila kita semakin tua, tahap estrogen kami beralih, dengan itu menghasilkan kurang kolagen, dan mengakibatkan kulit nipis dan suram bibir.

Fungsi Resveratrol seperti estrogen untuk mengekalkan tahap kolagen dan kelembapan kulit.

4. Melindungi kulit dari sinaran matahari

Cahaya matahari adalah punca utama kerosakan kulit dan penuaan; ia menyumbang kepada tanda-tanda klasik penuaan, termasuk pigmentasi tidak sekata, saluran darah pecah, kehilangan kolagen dan elastin, berkerut, dan kendur.

Resveratrol melindungi kulit dan menghalang kerosakan dari spektrum luas UVA dan UVB.

5. Mengekalkan sel-sel kulit yang sihat

Orang muda biasanya mempunyai kulit yang cantik dan sihat.

Sel-sel kulit lama digantikan dengan yang baru pada kadar yang luar biasa: hanya mengambil masa kira-kira sebulan untuk perolehan sel kulit.

Walau bagaimanapun, semakin kita tua semakin perlahan kadar penggantian tersebut.

Tanda-tanda penuaan seperti kulit kusam, bermula apabila sel-sel lama melebihi sel-sel baru.

Walaupun tidak ada cara untuk sepenuhnya menghentikan sel-sel kulit daripada penuaan, resveratrol menggalakkan badan anda untuk mengekalkan tisu yang sihat, yang memanjangkan jangka hayat sel-sel dan memastikan kulit anda berseri.

VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

Vivix mengandungi resveratrol.

Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis.

Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC

(Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods )

jeragat hilang dengan vivix shaklee

jeragat hilang dalam 2 minggu minum vivix shaklee

JOM ORDER SET JERAGAT PREMIUM SHAKLEE

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya

Ainul Mustafa  013-3612717

atau klik icon di bawan ini.

order online

ATAU

daftar ahli shaklee

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,

Ainul Mustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

This Post Has 8 Comments

  1. sekarang ni orang muda pun dah ada jeragat, bukan yang berumur je..

  2. Jeragat kalau ada, susah betul nak hilangkan dia.

  3. Jeragat menghantui hidup wanita. Dahla bertompo-tompok hitam, susah pula nak hilangkan. Semoga vitamin shaklee ini membantu para wanita yang mempunyai masalah jeragat.

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu
WhatsApp chat Nak Order Shaklee ?