Minuman Bagi Cepat Kurus Selepas Bersalin..Tak Bahaya, Malah Susu Ibu Makin Banyak, Muka Makin Muda. Full package dapat !

Ada beberapa sebab mengapa wanita selepas melahirkan anak menjadi gemuk. Wanita semasa hamil akan meningkat berat badan secara semula jadi. Ini adalah kerana semasa hamil terjadinya perubahan hormon yang menyebabkan badan mengumpul lemak dan air. Lemak yang dikumpulkan ini akan digunakan untuk membuat susu ibu selepas melahirkan anak.

Salah satu sebab mengapa wanita menjadi gemuk selepas melahirkan anak ialah kerana tidak menyusukan anak dengan susu ibu. Jika wanita tidak menyusu, lemak yang disimpan semasa hamil tidak akan digunakan untuk membuat susu dan akan terus terkumpul di dalam badan.

Sebab kedua ialah mungkin wanita selepas melahirkan anak tidak mengamalkan pemakanan yang seimbang dan tidak meningkatkan aktiviti fizikalnya

Rahsia Cepat Kurus Selepas Bersalin

1: Santai

Untuk kembali kurus dan tampak langsing memang memerlukan waktu. Walaupun nampak mudah, tapi ianya bukanlah sesuatu yang kita boleh dapatkan dalam waktu yang singkat. Tubuh kita telah melalui perubahan besar ketika hamil selama 9 bulan. Jadi, janganlah terlalu memaksa dan berharap untuk kembali langsing dalam tempoh yang singkat.

2: Susukan anak

Ini adalah bonus buat ibu menyusu. Bukan sahaja dapat memberi anak susu yang berkhasiat, malah dalam masa yang sama boleh kurus jugak. Seorang ibu yang menyusukan bayinya dapat menghilangkan lebih banyak berat badan dengan kadar yang cepat berbanding dengan ibu yang tidak menyusukan anaknya. Ini kerana, ibu menyusu akan membakar lebih 500 kalori setiap hari.

3: Banyakkan pengambilan protein

Gantikan daging berlemak dengan ayam atau ikan. Ikan salmon contohnya kaya dengan sumber Omega 3 telah terbukti dapat membantu menurunkan berat badan.

4: Banyakkan bergerak

Pastikan kita banyak bergerak selepas habis berpantang. Contohnya, berjalan-jalan sedikit sambil mandukung anak diluar kawasan rumah. Lakukan selama lebih kurang 30 minit dan amalkan sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Ini dapat membakar kalori badan kita dan membuatkan kita berpeluh.

5: Makan sedikit

Hindari makan terlalu banyak dan menjaga metabolisme badan dengan cara mengambil makanan dalam sajian yang kecil tetapi kerap. Contohnya 5-6 kali sajian. Jangan tunggu lapar baru kita nak makan, sebab nanti kita akan lagi cenderung untuk makan lebih banyak.

6: Kudapan yang sihat

Elakkan daripada mengambil kudapan atau makanan sampingan yang tinggi lemak dan rendah serat seperti kerepek, aiskrim dan makanan manis. Boleh gantikan dengan buah-buahan atau salad. Itu lebih berkhasiat.

7: Banyakkan serat

Pengambilan makanan yang kaya dengan serat boleh membuatkan kita kenyang dalam kadar yang lama. Makanlah makanan yang berserat larut seperti bijirin, buah-buahan segar dan sayur-sayuran. Pilih roti gandum dan nasi daripada beras merah.

8: Banyakkan pengambilan air

Air berfungsi sama seperti minyak yang dapat melancarkan fungsi organ badan di dalam tubuh. Pastikan tubuh sentiasa dipenuhi keperluan cairan kerana ia amat penting untuk menurunkan berat badan, membantu pencernaan, dan mengurangkan nafsu makan.

>sumber: ainulmustafa

>Semua cara dah buat tapi badan makin dipump pump .. Anak baru seorang, umur belum 30tahun tapi dah macam makcik 40tahun..

Minuman Bagi Cepat Kurus Seelpas Bersalin..Tak Bahaya, Malah Susu Ibu Makin Banyak, Muka Makin Muda. Full package dapat !

Resveratrol Dalam Vivix Bantu Untuk Kurus ?

RESVERATROL beri kebaikan dgn meningkatkan kebolehan badan kita mengenal pasti “lemak” melalui hormon insulin

HORMON INSULIN dalam badan mampu mengenal pasti “sensitivity” LEMAK dalam badan sama ada lemak tu perlu disimpan sebagai ” lemak kekal” dalam badan atau di jadikan “bahan bakar” untuk tenaga
>RESVERATROL mampu “block” aka menghalang sel2 lemak pra-matang dari wujud dan sel lemak- lemak yang sedia ada dari berkembang

>RESVERATROL juga mampu memperbahui sel2 dan aktifkan sel2 dlm badan, bila sel2 aktif akan menguatkan organ2 dalaman badan dan organ mampu bekerja secara effisyen dengan pengaliran oksigen yang mencukupi di dlm saluran darah
>RESVERATROL membantu pengurangan pengumpulan dan penghalang sintesis lemak dan seterusnya meningkatkan pengoksidan asid lemak kerana RESVERATROL membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan iaitu pembakaran lemak.

RESVERATROL membantu memberi rasa kenyang yang berpanjangan sekaligus dapat mengurangkan keghairahan anda melihat makanan yang lazat depan mata.

Bukan kurus aje dapat.. susu ibu pun melimpah ruah!! Jadi tak perlu risau nak kurus susu ibu merundum. WOW!! best kannnn



BONUS lagi bila ambil VIBIX ni adalahhhhhhhh.. Payudara makin anjal, makin ketattt !! Awwww dannnn muka makin awet muda. Full package kan dapat

Jom kembali pikat suami dengan menjaga kesihatan dan kecantikan. Bila sihat dalaman, luaran pasti sihat.
>Hanya dengan 1 sudu sehari.. ianya akan merubah kehidupan anda.
>Baru la cik abang tak pandang orang dah.. Jangan salahkan suami kalau dia dah mula melihat orang lain. Salahkan diri kita sebab tak pandai jaga diri, jaga kecantikan, jaga aset untuk kelihatan sentiasa cantik. Lumrah manusia suka benda yang cantik
>Nak cantik vogue macam Che Ta, Rita Rudaini kena la melaburkannnnn..

Jadi labur la kepada VIBIX. Untuk cantik, sihat luar dalam…

CARA ORDER VIVIX SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 – Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.

Ainul Mustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge