Tibi Boleh Berjangkit Melalui Nyanyian !!!

Rasa-rasa korang percaya tak penyakit tibi boleh merebak melalui nyanyian ? Bayangkan kalau ada artis kulit gelap suara sedap, nyanyi kaw kaw punya, alamak, kena tibi, habis kau. Tapi itulah, satu fakta yang menarik ini, saya petik dari akhbar yang memang dipercayai kerajaan, dari utusan malaysia

PENYAKIT batuk kering atau Tuberkulosis (Tibi) kembali lagi menyerang. Sesiapa sahaja jangan mengambil mudah kerana Tibi yang dikategorikan sebagai penyakit berjangkit cukup mudah merebak melalui batuk, bersin, ketawa ataupun menyanyi.

Nak kata juga, tibi ni boleh merebak dari ketawa jugak. bahaya sungguh. Tapi memang sedih, sekarang ni ramai kengkawan, ada kejiranan rumah kami pun , disahkan tibi. Dulu, zaman cerita p ramlee je, s kadarisman kena tibi, tapi rupanya zaman sekarang ni banyak pulak kes tibi. Sebab utama katanya ialah pendatang yang tak jaga kebersihan dan tak ambil suntikan vaksin.

Tibi sukar menyerang orang yang kuat  sistem imun. Tapi jaga-jaga, bila sistem imun mula lemah, contoh kalau demam sikit, boleh mengaktifkan virus tibi nih. Jadi cepat cepat jumpa doktor kalau korang rasa dah mula ada tanda-tanda tibi di bawah:

  • Batuk yang berlangsung selama tiga minggu atau lebih
  • Batuk darah
  • Sakit dada, atau kesakitan dengan bernafas atau batuk
  • Penurunan berat badan yang tidak disengajakan
  • Keletihan
  • Demam
  • Berpeluh malam
  • Seram sejuk
  • Hilang selera makan

TAK SANGGUP TENGOK TIBI, AZABNYA

Anda perlu tahu bahawa bakteria tibi mempunyai dinding sel yang tebal dan amat sukar untuk dibunuh dengan antibiotik biasa. Malah kuman Tibi ini boleh hidup di dalam sel-sel darah dan di dalam tisu anggota badan lain. Secara tak langsung kuman Tibi ini akan merosakkan DNA sel tisu anggota badan terutamanya organ paru-paru tempat serangan utama kuman Tibi.

Fakta yang anda perlu tahu adalah bakteria Tibi ini akan memakan paru-paru menyebabkan paru-paru pesakit Tibi akan berlubang.

DNA sel yang tiada pertahanan antioksidan yang kuat mudah untuk diserang dan lama kelamaan DNA sel ini akan semakin lemah dan tidak bertenaga. DNA sel yang telah rosak tidak dapat berfungsi seperti biasa dan akhirnya sel tersebut akan mati. Jika dibiarkan lama kelamaan sel-sel tisu organ tersebut akan terus rosak sehingga hilang fungsi keseluruhan organ paru-paru.

Resveratrol dikenali sebagai sebagai suplemen High End Anti Oksidan yang Paling Kuat. Ia berperanan memberikan perlindungan kepada DNA sel yang sihat dan melawan unsur-unsur asing yang ia rasakan akan menganggu keutuhan sel. antioksidan ini akan bertindak sebagai askar untuk membunuh kuman tibi (penjahat) dari terus merosakkan DNA sel. Disamping itu resveratrol juga ;

  • Memperbaiki dan memperbaharui sel dari tahap sellular.
  • Memperbaiki aliran darah ke organ-organ dalam badan.
  • Mengurangkan keradangan (inflammation) and clear up the airway.
  • Membantu membersihkan ‘lung’ yang ada ‘mucus’.
  • Membantu merawat kanser.
  • Mengurangkan risiko kanser.
  • Meningkatkan sistem imun badan.
  • Memberi perlindungan pada badan.
  • Menggalakkan kesihatan yang lebih baik secara menyeluruh.

VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods ).

PERINGATAN : VIVIX IALAH MAKANAN SIHAT

Perlu diingatkan vivix adalah makanan sihat. Tumbuhan terpilih yang membantu sel sel aktif dan sihat. Bila sel kita sihat, tisu badan kita akan aktif dan terbina dengan cepat. Oleh sebab itu luka cepat sembuh. Luka lambat sembuh bila kita kurang makan makanan yang sihat, cukup makan tetapi makanan itu belum lengkap nutrisi yang badan kita perlukan untuk proses penyembuhan.

CARA ORDER VIVIX SHAKLEE

Cara 1 – Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2 – Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.

Ainul Mustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

2 Replies to “Tibi Boleh Berjangkit Melalui Nyanyian !!!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge