DIET DIET SIHAT

Sihat Dengan Diet Yang Sihat

3 Jenis Masalah Rahim Wanita Penyebab Sukar Hamil

3 Jenis Masalah Rahim Wanita Penyebab Sukar Hamil

INI LAH RAHIM WANITA TEMPAT DI MANA PEMBENTUKAN MANUSIA BERLAKU. Tapi betol ke rahim yg lemah dan posisi yg salah punca isteri susah nak lekat ??

Haaa.. jawab nye betul … kalau korg nk tau kedudukan & kekuatan rahim sgt penting tau.. sbb ia memudahkn sperma berenang masuk & di senyawa kan.. serta janin dpt membesar dgn baik

Ada bebrapa jenis masalah rahim yg ramai org perempuan tak penah ambil tau tapi femes pada masa kini…

1. RAHIM JATUH / KEMBANG

Bile rahim jatuh ni rse sgt tak selesa.. kengkadang rse mcm nk terkencing je.. dan rse sakit bile bersama suami.. Punca dari kesan angkat berat / baru lepas bersalin / sembelit teruk / obesiti. Cara Atasi dgn buat senaman kagel & urutan sengkak

2. RAHIM TERBALIK

Ni tak ramai yg alami.. Sebb punca dia boleh terjadi secara semulajdi iatu sejak dr lahir atau di sbb kn oleh endometriosis .. Dan ia takde bgi rse sakit apa pun.. jika rahim terbalik di sbb kn semulajadi.. Insha-Allah masih boleh hamil.. tp ada posisi yg perlu dilakukn bile bersama suami.. nak tau pm kak eaisyah ye..

3. RAHIM LEMAH

Rahim lemah ni ada byk sbb.. antara nya.. ada fibroid / cyst / kencing manis dan mcm2 lagi laa.. tapi masih lgi boleh hamil cuma potensi utk gugur itu sgt tinggi. Cara utk atasi sonang yoo.. rawat masalah yg di alami tu dan pantang makan. Insha-Allah rahim akan kuat semula.

So korg jelas tak sekarang ?? Alhamdulillah.. kalau faham..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat