4 Tips Hilangkan Jerawat Dengan Cepat

4 Tips Hilangkan Jerawat Dengan Cepat

4 TIPS HILANGKAN JERAWAT DENGAN CEPAT (Rugi Tak Baca). Hari ni saya nak kongsi kan 4 tips mudah hilangkan jerawat. Kalau yang dah berjerawat sampai nanah tu, elok sangat lah amalkan.

1. BAWANG PUTIH

Bawang putih terkenal dengan sifat antibiotik semulajadi. Potong bawang putih, dan sapu pada mata jerawat.

Kalau nak tumbuk pun boleh, dan sapu pada jerawat. Insya-Allah hilang lah nanti tu.

Tapi takutnya petua ni dia boleh buat kulit jadi panas, nanti jerawat boleh jadi makin teruk.

2. UBAT GIGI

Sapu sikit ubat gigi kat jerawat, nanti dia kecut sikit. Saya dah pernah cuba ni. Sikit lah hilang nya.

Nak hilang lagi cepat, jap, baca dulu sampai habis

3. BETIK

Betik kaya dengan Vitamin A yang bertindak sebagai antioksidan.

Blend betik, sapu dengan hampasnya sekali ke muka yang berjerawat. Lepas 20 minit ke, cuci balik dengan air suam.

Erm, tapi melekat lekit sikit lah betik ni.

Lagi pulak kita tak pasti jenis betik terbaik untuk hilangkan jerawat.

4. MADU

Campurkan 2 sudu besar madu dengan sedikit serbuk kayu manis. Serbuk kayu manis ni, just tumbuk kayu manis sebatang tu pun dah ok

Kemudian sapu kat muka.

Biar 5-10 minit, pastu cuci dengan air suam.

Madu bersifat antibakteria dan kelikatan madu dikatakan boleh menarik keluar kotoran jerawat.

Boleh lah anda cuba madu, tapi saya belum pernah cuba tau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
Powered by