DIET DIET SIHAT

Sihat Dengan Diet Yang Sihat

7 Cara Elak Perut Buncit

7 Cara Elak Perut Buncit

PB tu perut buncit ? hahahha, bunyi macam Premium Beautiful pun ada, apa apa pun, saya dapat info untuk perut buncit disini. 7 langkah perut buncit tu, saya komen satu satu.

1) Minum air masak yang banyak

Hahaha, ni memang saya lupa, kita bukannya minum air masak, kekadang, air gula je lebih, asyik pagi, teh tarik, tengah hari teh ais, malam milo ais, bila nak minum air masak ? kalau boleh, kurangkan gula. Tak pun, minum air masak je.

2) Makan perlahan-lahan.
Susahlah macam ni, ada meetinglah, kerja bannyaklah, alah, rilek rilek sudah, adik ipar saya , makan perlahan gila, boleh belajar dari dia.

3) Kurangkan garam dalam makanan
Abah saya, buat laksa, garam tak bubuh banyak, oklah, dia pun sihat je. !!! Kalau nak sihat, boleh cuba garam buluh !!! (nak suruh korang beli sebenarnya,)

4)Makan makanan penuh serat
Sayur kena makanlah, kalau tak, habisle korang. Saya memang jarang makan sayur, tu pasalah ada PB tu

5)Kesan pengambilan ubat
jarang ambil ubat ni, tapi tanya doktor ok !!

6) Hindari Sembelit
hahaha, yang ni, rajin rajinle makan buah. 

7) Senaman
Ok, 30 minit setiap hari, bak kata sinar fm. Rajin rajin jalan, panjat tangga, jogging, angkat berat, kejar biawak, hooo

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat