DIET DIET SIHAT

SIHAT DENGAN DIET SIHAT

Biskut Diet

Biskut Diet

Pernah tak sebelum ni Diet makan Biskut?
Igtkan makan biskut boleh kurus kan?
Jgn Tertipu!

Ada sebab kenapa biskut tak sesuai utk mereka yg mahu menurunkan berat badan dengan betul dan sihat.
Pernah tau tak bahan bahan asas bagi buat biskut adalah seperti gandum, garam, marjerin, gula, pewarna, perasa, pengawet, sodium, akan membuatkan perjalanan turun berat badan anda akan TERGANGGU! Selain drpd yg atas td, biskut juga mempunya Lemak yg Tak Sihat.

Biskut juga adalah makanan PROSES yg ada byk tambahan garam, gula, perasa, pengawet, pewarna & lemak utk bg sedap dan tahan lama yg sememangnya tidak OK!
Utk empat keping biskut empat segi biasa tu bersamaan 200 kalori bersamaan hampir sama dgn kalori utk secawan nasi. Nampak tak rugi di bahagian kalori? Empat keping tak bg kita kenyang pun. Tambahan dalam biskut kering yg kita makan tu ada Lemak Tepu. Purata dalam 20-30g lemak kita makan dari 4 keping biskut tu. Kalori satu hal dah tinggi, lemak lg tu makan. Lg satu, tu baru 4 keping yg kita makan. Kalau makan lebih tambah cicah dengan milo pula, biskut yg ada krim cheese lah, oren lah, ada coklat chip lah, memang byk sgt lah lemak setiap hari kita ambil. So nampak tak kenapa sebenarnya nak turun berat badan kita terganggu. Sebab faktor mcm ni.

Lagi baik makan nasi sekurangnya nasi tiada lemak tinggi macam biskut.
Ha, ada masa sy akan kongsikan lebih lg nanti.
Share dan tag kawan-kawan yg nak loseweight dan kurus dengan betul.
Like fb page: Wan Hafiz Hamdzan

Leave a Reply

%d bloggers like this: