4 Kebaikan Resveratrol Untuk Kesihatan

Resveratrol adalah ahli kumpulan sebatian tumbuhan yang dikenali sebagai polifenol. Sebatian-sebatian ini dianggap mempunyai ciri-ciri antioksidan, melindungi tubuh daripada jenis kerosakan dikaitkan dengan peningkatan risiko

Kulit Kedut Sebab Cahaya Matahari ?

Di UK, musim panas adalah masa yang akan dihargai. Untuk sekejap beberapa minggu setiap tahun, sebahagian awan dan matahari berada di sana untuk semua. Selepas

Cecair Ajaib Rawat Stroke Otak ?

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke

8 Tips Mudah Nak Dapat Kulit Cantik

Kita boleh tutup parut jerawat, jeragat dengan makeup yang tebal tetapi sampai bila? Takkan sepanjang hari mahu pakai makeup. Tak bernafas la kulit kita.  Jadi

Cegah Kanser Sebelum Terlambat

KANSER….Kita memang biasa dengar ttg kanser kan. Antara pembunuh nombor satu di Malaysia! Apa yang buat kanser ni membunuh adalah kerana biasanya ia susah nak

Apabila Sel Sel Otak Berhubung

Pernah tgk iklan susu Anmum? Alaaah yg pasal “lebih banyak sel otak berhubung, lebih cepat pembelajaran berlaku” tu… Sel-sel otak kita berhubung macamana, nak tau

Rawatan Menghilangkan Jeragat

Sudah bermacam-macam produk dicuba tetapi tidak berkesan.Penggunaan krim luaran sahaja tidak mencukupi bagi jeragat yang sudah lama terjadi dan sukar untuk dipulihkan APA CARA YANG

Jeragat Hilang Dalam Masa 2 Minggu ?

Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan. Jeragat juga dikenali sebagai tompok

Rawat Kencing Manis Tanpa Ubat ?

Kencing manis Atau Diabetes adalah penyakit yang paling terkenal di Malaysia. Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata sebanyak 2.6 juta rakyat

Tonik Ajaib Kencing Manis ?

Assalamualaikum W.B.T Saya Nur Afizah Binti Shuib, berumur 59 tahun dan bekerja sebagai penjawat awam. Mempunyai 4 orang cahaya mata dan 4 orang cucu. Daripada

4 Tips Senang Hamil Selepas Keguguran

Perkara pertama yang paling penting sekali petua cepat hamil ialah tahu bilakan masa ovulasi isteri yang betul sebab masa itu ovum mengeluarkan telur untuk disenyawakan.

12 Khasiat Madu Lebah

Madu lebah asli diakui berkhasiat untuk manusia sejagat. Khasiatnya meliputi aspek kecantikan mahupun kesihatan. Sebelum ini pun, dah banyak kali saya berkongsi dengan anda mengenainya.

Close Menu