DAUN SENNA – Daun Terbaik Nak Halau Setan Keluar Rumah ?

DAUN SENNA – Daun Terbaik Nak Halau Setan Keluar Rumah ?

Apa punya kepenatan hari ini, mungkin jugak hari ini sejuk hujan turun melayan hingusan di hidung yang beralun, mungkin kerana lambat tidur, dan hingus itu menjadi melodi anak beranak hari ini, nampaknya semuanya tak berapa sihat. TApi nak cerita jugak pasal DAUN SENNA nih. Ye, SENNA ni memang takda kena mengena dengan mendiang Arton Senna. Tapi baca punya baca, layan pulak cerita pasal Senna nih.

DAUN SENNA : SEMBELIT, SIHIR, SLIM

1Memang dah diakui, daun senna memang power, memang secara tradisinya digunakan untuk merawat sembelit. Kalau ada masalah sembelit, boleh cuba daun ini, ada yang buat teh sena. Jadi daun sena ini, boleh mencuci usus korang.

Ini pun diakui sejak zaman Rasulullah s.a.w. Satu hadith yang melaporkan rasulullah mencadangkan senna untuk merawat sembelit. BIla ilmu ini berkembang, sarjana Islam menggunakan ayat quran dan daun senna untuk membuat sihir jenis makanan. Biasa kita termakan benda yang kotor ini, air minuman daun senan digunakan bersama doa dan ayat quran untuk membuang sihir jenis makanan nih.

Senna ni bukan sekadar nak kasi usus bersih, masalah sembelit, tapi ianya penting untuk penyepan zat. Salah satu herba yang bagus untuk slim, nak badan sihat, bertenaga, jawabnya kena detoks dulu. Salah satu cara detoks ialah dengan amalkan senna .

Banyak lagi kebaikan daun senna ini. Persoalannya, macam mana nak dapatkan daun senna yang terbaik ? Adakah daun senna itu dah ada contaminants ? dah beracun ? Mungkin boleh pilih sumber daun senna yang mempunyai #landmarkstudyterbaik, dan dibuktikan secara klinikal dan selamat.

Membantu Proses Metabolisme Tubuh Manusia

Proses metabolisme merupakan proses yang penting dalam tubuh manusia. Proses ini menckaup juga sistem kerja pencernaan manusia. Proses metabolisme yang baik merupakan tanda dari pencernaan yang baik pula. Itulah sebabnya anda harus menjaga sistem metabolisme tubuh dengan mengonsumsi senna ini.

Mengubah Kandungan Racun menjadi Neutral pada Tubuh

Ternyata daun ini pun dapat menetralkan racun yang masuk ke dalam tubuh. Cara untuk mendapatkan hasil yang maksimal dari daun ini adalah dengan mengonsumsinya. Konsumsilah daun ini hingga pencernaan anda terasa lebih baik keadaannya.

sumber: manfaat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat