Bacaan Gula Turun Selepas 1 Minggu Amalkan Vivix Shaklee

diabetes

Bacaan Gula Turun Selepas 1 Minggu Amalkan Vivix Shaklee. betul ke?  Diingatkan bahawa vivix hanya minuman kesihatan sahaja bukan ubat. Ubat yang diberikan oleh doktor WAJIB makan ye. kalau ada ambil insulin pun teruskan ambil. vivix kita ambil sebagai makanan tambahan supaya proses penyembuhan lebih cepat.

Bagaimana Vivix boleh bantu pesakit kencing manis?

Nak tau cara Vivix atasi diabetes kita kena tahu dulu mcm mana diabetes tu boleh berlaku.

Bacaan Gula Turun Selepas 1 Minggu Amalkan Vivix Shaklee

Secara ringkasnyer bila kita makan, makanan kita ni akan diserap oleh usus kecil, dan kemudiannya ditukar kepada glukos masuk ke dlm salur darah.

Bila ada jer glukos dlm darah, automatically pankreas akan mengeluarkan insulin, so insulin ni pulak akan bertindak sebagai kunci kepada membran sel bagi membenarkan glukos tersebut ditukarkan kepada tenaga utk keperluan badan kita.

Berbeza bagi pesakit diabetes, organ pankreas tak dpt nk hasilkan insulin secukupnya atau insulin yg dikeluarkan tidak dpt bertindak seperti biasa ( rintangan insulin)..jadinya glukos tadi tak dpt nk masuk dlm sel utk digunakan. Akibatnya kadar gula dlm drh jd tinggi.

Sebab tu kita tgk org yg ada kencing manis mudah letih jer kan, sebab glukos yg ada dlm bdn x dpt ditukar jd tenaga.

Apa Vivix boleh buat nak bantu atasi kencing manis ?

Dalam vivix terdapat kandungan resveretrol. Resveretrol adalah ibu kepada segala antioksidan dan ia dapat memperbaiki masalah rintangan insulin.Bila rintangan dan kerosakan ini dapat diperbaiki, gula dalam darah akan stabil.

Dengan Vivix,Polifenol yg ada dlm anggur Muscadine juga akn melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dlm darah, jd ni dpt elak pegumpulan gula yg tinggi dlm darah.

Polifenol Anthocyanins dlm Vivix jgk dpt bantu baiki penglihatan dan sembuhkan luka dgn cepat.

Paling penting Vivix dpt mengelak pesakit kencing manis mengalami komplikasi yg lebih serius dgn mencegah pembentukan protein AGE ( Advanced Glycation End Product).

 

Bacaan Gula Turun Selepas 1 Minggu Amalkan Vivix Shaklee

 

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,

Ainul Mustafa
Pengedar Shaklee Shah Alam
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu