KEBAS – Tanda Sakit Jantung ? Kolesterol Tinggi ?

kebas

Pada zaman ini, kebas tangan kiri tanda sakit jantung, memang boleh jadi pembunuh utama. Setiap saat yang berlalu ketika pesakit tersebut mengalami sakit jantung, adalah amat berharga. Oleh itu, ketahuilah tanda tanda sakit jantung yang mungkin boleh menjadi penentu di antara hidup atau mati.

Produk yang dicadangkan ialah OMEGA GUARD, OSTEMATRIX, B-COMPLEX.

Ini sumber dari Unit Promosi Kesihatan, Jabatan Kesihatan Dan Alam Sekitar, DBKL.

  1. Lidah atau gusi menjadi bengkak atau sakit – berkemungkinan jantung kita ada masalah seperti lemak berlebihan, injap jantung lemah atau saluran koronari tersumbat.
  2. Terasa kebas tangan kiri dan juga lengan – Jika sakitnya berpanjangan pada lengan tangan kiri ada kemungkinan anda akan diserang sakit jantung dalam masa terdekat. (Bagi perempuan sakit terasa pada kedua-dua belah tangan)
  3. Lidah terasa tegang dan pendek.
  4. Rasa seronok teruja atau rasa bimbang tiba-tiba tanpa sebab.
  5. Rasa sakit pada dada (Ulu hati sedikit ke sebelah kiri) – biasanya terasa seperti dada sedang dihempap oleh benda berat.
  6. Daripada sakit dada rasa sakit mula merebak pada tangan, lengan, tengkok, belakang, abdomen dan rahang
  7. Rasa tidak selesa pada dada seperti dipam angin penuh atau rasa pedih.
  8. Batuk tiba-tiba dan berpanjangan atau terasa ada kahak dan sentiasa mahu berdehem.
  9. Rasa kepala berpusing tidak seimbang.
  10. Rasa keletihan sepanjang masa.
  11. Rasa meloya dan tidak ada selera makan.
  12. Degupan jantung tidak menentu.
  13. Nafas terasa pendek.
  14. Berpeluh dengan tiba-tiba walaupun sedang duduk rehat atas kerusi.
  15. Membengkak pada bahagian seperti sendi-sendi di kaki atau abdomen.
  16. Saat-saat paling hampir pada serangan jantung biasanya membawa kepada keletihan atau tidak maya yang teruk.

Walaupun sakit dada atau ketidakselesaan adalah simptom utama dan tanda tanda sakit jantung, sesetengah orang mungkin tidak alami sebarang sakit dada. Ada juga yang alami sedikit sakit di bahagian dada sahaja.

Ada yang alami satu sahaja simptom, tidak kurang juga ramai yang alami beberapa simptom yang membuktikan serangan jantung sedang berlaku. Jadi jaga jaga ,kebas tangan kiri tanda sakit jantung yang bahaya.

Kaki kebas adalah salah satu tanda kolestrol tinggi. Ia terjadi kerana darah bergumpal dan menyebabkan aliran ke kaki tidak lancar. Senak dada sebelah kiri akan terjadi apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat akibat kadar kolestrol terlampau tinggi. Peningkat kolestrol juga menyebabkan anda mudah letih dan mengantuk. Ini kerana peningkatan kolestrol menyempitkan pembuluh darah dan mungkin juga menutupnya. Ini mengakibatkan aliran darah membawak oksigen ke otak terhalang membuatkan seseorang itu cepat mengantuk.

Apabila pembuluh darah makin sempit, kaki akan membengkak. Kaki merupakan bahagian paling sedikit mendapat darah. Selain dari itu akan timbul bintik-bintik putih pada bahagian bawah mata, kawasan wajah atau leher yang berpunca dari kadar trigleserida yang tinggi. Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurang sehingga menyebabkan rasa sakit kepala, rasa berat dan tegang di belakang leher.

Pada tengah atau hujung kelopak mata merupakan mendapan kolesterol, ada juga yang mengalami benjolan padat pada siku, tumit atau lutut. Jika tanda-tanda di atas terdapat pada diri anda, sila jaga kesihatan atau dapatkan khidmat nasihat doktor.

  1. Penggunaan tangan yang berlebihan contohnya kerja menaip.
  2. Guna tangan berulang-ulang dengan kuat contohnya kerja di kilang jentera berat atau mesin yang bergetar berterusan.
  3. Penyakit lain disebabkan gangguan hormon contohnya diabetestiroidmenopaus dan mungkin juga takungan cecair badan wanita hamil.
  4. Pergelangan tangan kita pernah cedera.
  5. Faktor jantina. Wanita berisiko 10 kali ganda lebih tinggi berbanding lelaki. Agaknya sebab mereka yang banyak buat kerja rumah?
  6. Faktor umur. Biasanya mudah berlaku kepada mereka yang berusia 40 tahun ke atas. Bila terlebih guna, saraf median pergelangan tangan akan tertekan dan inilah puncanya rasa kebas di tangan.
  7. Kekurangan vitamin B12 dalam badan kita.

Ini antara punca-punca berlakunya rasa kebas di hujung jari tangan, tapak kaki, lengan atas dan bahagian kaki, dan kebas tangan kiri tanda sakit jantung

Cara Hilangkan Kebas Tangan, Kaki dan Badan

Jika anda masih mencari supplemen untuk mencegah dan insyaAllah merawat sakit kebas tangan dan kaki, bolehlah mencuba supplemen berikut:

Omega Guard

sakit jantung omega guard shaklee

Minyak ikan berfungsi sebagai anti radang pada sendi dan saraf.

Rasa kebas juga boleh disebabkan oleh masalah sistem saraf yang lemah. Ia juga berfungsi untuk melancarkan aliran darah ke seluruh badan.

Omega Guard Shaklee adalah bebas daripada logam berat kerana telah melalui proses penyulingan yang ketat dan terkawal.

Ostematrix

ostematrix shaklee

Sangat berkesan untuk membantu proses pengecutan pada otot dan saraf dengan sempurna supaya tekanan darah dapat berjalan dengan lebih lancar.

Turut membantu penyerapan kalsium ke dalam badan dan memperkuatkan tulang dan gigi.

Ia juga menjaga kekuatan tulang, mengelakkan kejang dan kebas, juga melancarkan pembuangan bahan buangan dalam badan.

B-Complex

b-complex shaklee

kebas pada anggota badan merupakan tanda badan kita kekurangan vitamin B12.

Jadi, pengambilan vitamin B Complex amat sesuai kerana mengandungi 8 jenis vitamin B termasuk vitamin B12.

B Complex Shaklee merupakan kumpulan vitamin B yang paling lengkap.

sakit urat dan sendi mudah kebas

tangan kanan selalu kebas

Sakit sendi sampai tak boleh buat kerja rumah.. muda lagi ni pun sakit sendi sana sini. Sakit sendi, kebas sana sini tak kira usia. Begitu juga sakit jantung. Jika anda mempunyai tanda tanda ini, sila berjumpa doktor untuk diagnosis dan rawatan lanjut. Sila hubungi saya jika anda mahukan vitamin untuk membantu mempercepatkan proses penyembuhan.

semut-semut

Semut-Semut – Atasi Masalah Kebas Tangan Yang Kronik

Assalamualaikum saya Azalin Adzhar , lebih mesra jika dipanggil Lin. Lin seorang ibu kepada 3 orang cahayamata. Pada pertengahan usia Lin 20an Lin kerap alami masalah semut-semut tapi ia datang dan pergi. Rasa semut-semut tu tidak pernah mengganggu aktiviti harian Lin. Jadi Lin tak ada lah rujuk kemana-mana doktor.

Sampailah pada tahun 2011 ketika usia anak kedua Lin lebih kurang 4 bulan. Setiap kali bangun pagi tangan kanan Lin tak boleh bergerak, jari-jari tangan jadi kaku tapi lepas dipicit beberapa kali Alhamdulillah ok. Mula-mula ingin biasa je, sampailah satu hari tu tangan kanan sakit sangat rasa macam ada aliran letrik, mencucuk-cucuk dan sukar nk digerakkan. Kebiasaannya dia terjadi waktu malam masa tengah nyenyak tidur. Bayangkan sakitnya boleh buat Lin terjaga dari tidur. Sejak tu boleh dikatakan setiap hari Lin menangis tengah-tengah malam menahan sakit. Semakin hari semakin sakit.

Sakitnya bukan setakat tu je, Lin kalau menulis pun hanya mampu tulis 2 atau 3 patah perkataan. Kalau pegang sudu atau apa-apa pun hanya untuk beberapa saat je. Hujung-hujung akan rasa mencucuk-cucuk dan jari tak mampu nak pegang apa-apa. Belum bab dukung anak, setiap kali nak dukung anak Lin mesti anduh dengan kain. Ya Allah takutnya kalau anak terlepas.

Lin ada juga pergi mengurut, rendam tangan dengan air suam tapi keadaan sama juga. Sakitnya tak hilang malahan ia makin sakit. Lin ambil keputusan pergi ke HKL buat pemeriksaan. Ujian darah, xray semua kena buat dan lin terus dirujuk ke pakar tulang atau ortopedik. Mula-mula doktor jangkakan lin ada masalah rheumatoid arthritis atau carpal tunnel. Alhamdulillah dari ujian darah lin bebas dari kedua-duanya. Doktor kata saraf lin mengeras dan melekat antara satu sama lain. Sejak dari tu lin diarahkan jalani rawatan fisioterapi dan dibekalkan dengan vitamin B dan panadol sebagai ubat tahan sakit.

Ada satu hari tu Lin cerita dengan kawan pasal sakit Lin ni, dia cadangkan supplement shaklee. Dia cadangkan lin makan B COMPLEX dan OSTEMATRIX. Demi untuk sihat lin keluarkan belanja sendiri beli supplement tu, lagipun B Complex shaklee tak berbau jika dibandingkan dengan vitamin B hospital. Tekak Lin memang susah sikit nak telan bau vitamin B hospital.

Hampir setahun setengah Lin buat fisioterapi dan makan B Complex serta Ostematrix. Alhamdulillah tangan Lin sekarang boleh menggenggam dan lakukan aktiviti harian seperti biasa. Senaman tangan pun lin masih lakukan setiap pagi dan petang sampai sekarang. Tak sanggup rasanya untuk lalui kesakitan dulu lagi sekali.

Bagi anda yang ada masalah semut-semut atau kebas-kebas boleh usaha dengan mengamalkan pengambilan B complex dan Ostematrix. Dari penjelasan doktor masalah yang Lin hadapi berpunca dari masalah semut-semut yang dipandang ringan.

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya
Ainul Mustafa  013-3612717
atau klik icon di bawan ini.
e-sell
ATAU
daftar ahli shaklee
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.
Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,
Ainul Mustafa
Pengedar Shaklee Shah Alam
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

Sinar.my

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu
WhatsApp chat Nak Order Shaklee ?