DIET DIET SIHAT

Sihat Dengan Diet Yang Sihat

Kenapa Tak Boleh Minum Ais

Kenapa Tak Boleh Minum Ais

“KENAPA TAK BOLEH MINUM AIS?”

Ramai yang bertanya kepada saya kenapa tak boleh minum ais, makan aiskrim, makan makanan sejuk, minuman sejuk, tak boleh makan buah tembikai,timun, jambu batu, nenas, dan apa-apa jenis makanan yang sejuk mejuk.

Inilah jawapannya ya sayang-sayang ku..
JAWAPAN :
Kalau boleh berpantang la dalam masa ambil jamu untuk kesihatan kalian juga. Kalau pada saya lebih baik tak payah terus minum dan makanan yang berunsur sejuk-sejuk .Air gas dan air sejuk dr peti, buatnya kalau minum seteguk je sudah buatkan peranakan kembang balik atau mungkin lagi teruk dari sebelum guna jamu, jadi nasihat saya lebih baik tidak minum terus benda-benda sejuk ni lebih-lebih lagi kalau kalian sudah mengalami masalah peranakan turun, peranakan kembang, miss V berair, miss V berbau, keputihan yang berlebihan.

Jadi langkah yang paling baik adalah minum jela air masak/air suam/ air panas. Tak rugi pun yang sihatnya anda.
Jadi perempuan memang banyak yang kena disiplin. Terutamanya kalau dah bersalin, dah pernah keguguran. Jaga ketika masih muda, sebab sekurang-kurangnya dihari tua nanti tidak lah menanggung sakit sana sini. Tak selesa sana ini.

Kadang kala bila badan masih muda memang tidak terasa. Tapi apabila umur meningkat ke satu peringkat umur kita akan rasa.
Ramai perempuan hanya sedar bila badan dah bagi tanda lemau, boyot, lohong, busuk, hanyir, hancing dan macam-macam lagi.
Jadi pesanan orang yang dah pernah mengalami permasalahan diatas, Nak makan jamu nak sihat kena disiplin.

Kalau rasa tak boleh disiplin dan tak boleh nak ikut peraturan. Dan rasa peraturan itu ini ketat. Saya sarankan tak perlu pun makan Jamu. Nanti kalau tak pantang dan tak disiplin dan produk tak berkesan. Terus salahkan produk tak berkesan.

So daripada salahkan produk tak berkesan. Walhal diri sendiri tak jaga diri. Lebih baik jangan ambil jamu. Kerana anda akan bazirkan wang ringgit sahaja sayang.
@GayaSihatCantik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.