KEPUTIHAN – Busuk Gatal Punca Sukar Hamil Matikan Sperma

KEPUTIHAN – Busuk Gatal Punca Sukar Hamil Matikan Sperma

Bagaimana Keputihan Busuk Gatal Punca Sukar Hamil Matikan Sperma?Bakteria atau kulat yang menyebabkan keputihan akan menyerap masuk ke dalam faraj seterusnya menyerang kawasan penghasilan ovum. Apabila kawasan atau kilang ini terganggu, sudah pasti ovum yang terhasil mempunyai masalah dari segi keabnormalan. Ovum yang tidak normal tidak akan mampu bertahan lama atau boleh dikategorikan sebagai cacat.

Yang keduanya, keputihan yang terhasil menyebabkan penyumbatan berlaku pada leher faraj. Sperma akan berhadapan kesukaran untuk menembusi leher faraj sekiranya terdapat keputihan yang banyak. Selain itu, kulat atau bakteria yang ada di sekitar faraj juga boleh mengganggu kualiti sperma yang memasuki faraj.

KEPUTIHAN NORMAL

Lazimnya, keputihan yang berwarna jernih atau keputihan-putihan dianggap normal. Ia menandakan tiada jangkitan berlaku. Tetapi jika ia berubah warna menjadi kekuningan atau kehijauan, disertai dengan radang, kegatalan serta bau yang hanyir menandakan jangkitan ada berlaku. Candida merupakan bakteria yang selalu menyerang wanita yang mengalami masalah keputihan.

Simptom-simptom keputihan yang dijangkiti bakteria atau kuman:

  • keputihan berwarna kuning pekat atau hijau
  • gatal yang amat sangat
  • berbau busuk atau hanyir
  • tidak selesa ketika bersama suami
  • terpaksa memakai panty liner setiap hari

UBAT ATASI KEPUTIHAN BUSUK

Antara perkara yang anda boleh lakukan untuk mengelak Keputihan Busuk Gatal Punca Sukar Hamil Matikan Sperma adalah :-

  • Sentiasa memastikan bahagian faraj dalam keadaan bersih dan kering.

  • Elakkan penggunaan pembersih faraj yang mengganggu kestabilan PH atau menyebabkan kegatalan.

  • Sentiasa menukar atau mengganti tuala wanita ketika menstruasi (haid).

  • Gunakan pelapik seluar dalam (panty liner) pada saat yang diperlukan saja. Elakkan juga pemakaian seluar dalam yang ketat dan diperbuat daripada satin.

  • Jangan guna sebarang produk wangian seperti bedak atau ubat sembur pada bahagian faraj.

  • Elakkan pengambilan ubat secara berterusan tanpa nasihat doktor.

  • Kurangkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.

  • Amalkan gaya hidup sihat dengan mengelakkan aktiviti seks rambang atau hubungan kelamin dengan lebih daripada seorang.

  • Elakkan kehadiran benda asing di dalam faraj seperti kondom yang tertinggal selepas aktiviti seks.

  • Basuh bahagian sulit dengan air bersih dan buang air kecil selepas aktiviti seks.

  • Berjumpa pegawai perubatan dengan segera dan melakukan pemeriksaan vagina jika ada tanda yang dinyatakan di atas.

  • Melakukan aktiviti yang menenangkan fikiran dan mengurangkan tekanan seperti melancong.

SUPPLEMENT UNTUK KEPUTIHAN

keputihan

masalah keputihan

keputihan hilang

keputihan tiada

masalah keputihan sejak remaja

rawat keputihan masalah

alfalfa complex rawat keputihan

KEPUTIHAN DAH HILANG..NAK CEPAT HAMIL ?

masalah period tak tetap

set kesuburan shaklee

gla complex shaklee untuk hamil

hamil dengan gla complex shaklee

berjaya hamil

BAGAIMANA GLA COMPLEX MEMBANTU ANDA CEPAT HAMIL ?

GLA (gamma linolenic acid) menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan.

Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.

GLA BANTU BANYAKKAN CECAIR SUBUR

GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur.

Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur.

Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’.

Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.

Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari.

Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.

Jadi, puan-puan yang masih belum dikurniakan rezekia anak, cuba periksa cecair serviks anda.

Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.

PENGALAMAN PUAN SITI MENGATASI MASALAH KEPUTIHAN BERBELAS TAHUN

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 9 : SITI NORIZA SALEH

[MASALAH KEPUTIHAN TERUK DAN BERBAU YANG DIALAMI BERTAHUN-TAHUN PULIH DENGAN SET KESIHATAN RAHIM]

KEPUTIHAN. Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki, belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat. Masa tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang memalukan.

Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.
Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, tak tahu nak bertanyakan pada siapa untuk elak macamana keputihan tu. Sampaikan, kerap sangat basuh di bahagian tersebut setiap kali gatal, atau membuang air besar. Ke hulu hilir bawa “femine wash” untuk pastikan bahagian tersebut di basuh bersih.

Masa mengandung, masalah keputihan semakin menjadi jadi dan bila diajukan pada doktor dan nurse semasa “check up” bulanan, diaorang kata memang itu masalah biasa untuk ibu hamil. Lagi jadi masalah bila perut semakin membesar dan ia menjadi jadi semakin gatal. Ada orang suruh basuh bahagian tersebut dengan air sirih yang direbus dan letakkan daun sirih di bahagian tersebut. Kak Ct buat juga. Tapi sekejap je hilang gatalnya. Esok lusa, ia datang balik.

Pernah berjumpa doktor dan doktor pun sahkan masalah keputihan Kak Ct sangat teruk. Jadi doktor masukkan sejenis ubat untuk mengelakkan bakteria merebak ke dalam organ organ dalaman. Ambil juga ubat yang diberikan oleh doktor, tapi hanya seminggu atau selagi makan ubat yang diberikan. Bila tak makan ubat, ia datang balik. Doktor sendiri tak bagi kak ct makan ubat yang dose lebih tinggi sebab masa tu tengah mengandung.

Akhirnya, selepas bersalinkan Zafran, dan mencari maklumat berkenaan suplemen penyusuan, terjumpa artikel berkenaan merawat masalah keputihan juga. Macam best, nak cuba juga. Jadi belilah set penyusuan ( ALFALFA, ESP, SR VITAMIN C, B COMPLEX, VITALEA, OSTEMATRIK) dan add on garlic untuk elakkan bakteria semakin merebak dan bantu matikan kulat dibahagian tersebut.

Tak sangka, selepas 2 3 bulan konsisten ambil alfalfa dan garlic, masalah keputihan dapat diatasi. Bermula dengan kurang rasa gatal walaupun berpeluh, sehingga dah kurang bau, suami juga akhirnya menegur akan kurangnya masalah keputihan tersebut. Kalau tak, sebelum ni, dia juga komplen akan masalah yang kak ct hadapi. Lama lama, kak ct juga yang malu sendiri dengan keadaan begitu. Ianya, waktu “bersama” adalah waktu yang seronok, tapi ia jadi sebaliknya dengan bau yang tidak sedap dan akhirnya, keinginan itu terus mati disitu. Sedih sangat

Tapi kini, Alhamdulillah, walaupun ia tak 100% hilang, ia tidak lagi berbau teruk dan keputihan pun pada tahap yang baik dan hanya datang sebelum 2 3 hari nak haid saja. Pantyliner pun dah lama tak guna. Nak bergerak aktif pun dah tak risau akan berpeluh banyak dan mula gatal gatal. Seronok sangatlah. Garlic dan alfalfa, 2 suplemen wajib yang kak ct ambil hari hari. KITA ENJOYS!!!

Bawang putih memang diketahui sangat berguna untuk kesihatan manusia kerana membantu dalam membunuh parasit, membantu dalam sistem pernafasan, perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah. Manakala alfalfa pula adalah sejenis herba dan sangat diakui dalam keberkesanan untuk kesihatan dalaman wanita. Alfalfa bertindak sebagai kacip fatimah buat isteri. Kacip Fatimah?? Tau tau jelah apa manfaat nya kan? Yang itu pun kak ct dapat manfaatnya. Buat suami tersenyummm saja. opss

RAWAT KEPUTIHAN DENGAN KHASIAT POLIFENOL RESVERATROL VIVIX

Jika kita keklinik untuk mendapatkan rawatan mengenai keputihan yang luarbiasa, selalunya doktor akan bertanya beberapa soalan untuk mengenalpasti masalah sebenar kita.

Contohnya bila start keputihan yang tak normal ni?

Warna, bau, ada ke rasa gatal, sakit, panas disekitar vagina.

Ada banyak pasangan kelamin ke dan sebagainya.

Doktor mungkin mengambil sampel keputihan atau melakukan ujian Pap untuk mengumpul sel-sel daripada serviks anda untuk pemeriksaan lanjut.

Rawatan bergantung kepada apa yang punca masalah ini.

Sebagai contoh , jangkitan yis biasanya dirawat dengan ubat-ubatan antikulat yang dimasukkan ke dalam faraj seperti  krim atau gel

Vaginosis bakteria dirawat dengan pil antibiotik atau krim.

Trichomoniasis biasanya dirawat dengan ubat metronidazole ( Flagyl ) atau tinidazole ( Tindamax ).

 

VIVIX merupakan vitamin 100% dari bahan semulajadi yang merupakan antiradang yang tinggi, antioksidan yang tinggi.

Seperti mana yang kita tahu, keputihan disebabkan radang dan vivix bantu radang tersebut dan bantu sel sel pembiakan kuat, sihat.

Vivix juga bantu kuatkan sperma dan ovum agar sihat, cergas untuk bersenyawa.

vivix rawat keputihan

keputihan kronik

hamil dengan vivix

testimonial vivix shaklee

vivix untuk kesuburan

vivix dapat anak

Harga 1 botol VIVIX RM503 . vivix merupakan makanan kesihatan yang bukannya ubat.

Sila berjumpa doktor jika anda mahukan ubat.

Mahal? Ye vivix adalah vitamin yang membaiki sel. unit asas manusia.

Anda hanya perlukan vivix untuk senang hamil, kulit cantik, nak kurus, antipenuaan.

Semuanya hanya dalam 1 botol untuk rawat keputihan teruk.

CARA ORDER VITAMIN INI UNTUK KEPUTIHAN TERUK & NAK CEPAT HAMIL

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya, Ainul Mustafa 013-3612717 atau klik ikon di bawah untuk membuat pesanan secara online.

keputihan pada wanita

ATAU

shaklee murah

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya

Ainul Mustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

Leave a Reply

CommentLuv badge

Close Menu
WhatsApp chat Nak Order Shaklee ?