10 Khasiat Kurma yang Ramai Lagi Tak tahu.

Kurma merupakan makanan kegemaran Rasulullah S. A.W dan ketika kita berbuka puasa maka kurma akan menjadi makanan utama selain air masak. Mengapa mesti kurma? Apa

Senggugut Boleh Sebabkan KEMANDULAN

SESETENGAH wanita yang mengalami kesakitan ketika haid menganggap simptom tersebut adalah perkara biasa. Mereka menanganinya dengan makan ubat dan kemudian rasa sakit hilang antara dua

Kenapa Kita Perlukan Lemak ?

Semua orang tak suka lemak yang berada di badan, lagi lagi wanita. oh tidak, lemak membuatkan badan tak cun, terus jadi terduduk, tak comel macam

Penyakit Kuning

Kebanyakkan kes demam kuning atau dalam istilah perubatan; Jaundice tidak berbahaya dan boleh hilang sendiri jika tahu cara mengatasinya. Bagaimanapun, jangan kita ambil ringan kerana

3 Punca Berat Badan Meningkat Semasa Hamil

Semasa hamil, ada ibu yang suka makan banyak, selepas dah habis musim alahan, ada yang makan dengan sewenang-wenangnya. Macam-macam makan dan tidak sedar  berat badan

11 Tips Sihat Untuk Orang Sibuk Kerja

Kadangkala, masa berkerja yang panjang dan jadual yang ketat menyebabkan anda gagal untuk mencapai ‘fitness target’. Kebanyakan daripada kita melangkau waktu makan dan makan makanan

Ada Tak Ubat Nak Dapat Anak Kembar ?

Salam sejahtera semua, hari ni terlihat pulak entry pasal kembar, seronok baca blog akak kat bawah ni. Jadi saya pun nak share sedikit apa yang

Emosi Penyebab Sakit Jantung ?

GOLONGAN yang didorong semangat bekerja, kompetitif dan obses dengan perkara positif kurang potensi mengalami penyakit jantung. Umum mengetahui, emosi terbentuk di dalam otak manakala perasaan

24 Kebaikan Jus Lobak Untuk Kesihatan

Jus lobak memang sedap, ramai je order jus lobak ais, campur susu. Biasanya orang kata jus lobak bagus untuk mata, ada yang katanya selalu minum,

Close Menu