kolagen

KOLAGEN – Bukan Sekadar Cantikkan Kulit, Tapi Untuk Ketahanan Badan

Alhamdulillah, hari ni kami nak share tentang hebatnya kolagen powder shaklee.

Kalau nak tahu, collagen ni memang best, dan sangat berkesan, selamat.

Jadi jom kita baca fakta menarik tentang kolagen shaklee.

Baca sampai habis ok !!

ASAL USUL PERKATAAN KOLAGEN

Hooo, kalau baca balik , ianya dari perkataan greek , kolla tu rupanya GLUE, macam melekat.

Hhaha, itulah fungsi kolagen, iaitu macam GLUE, nak bagi jaga semua organ, supaya kuat dan melekat.

Hahhaha. Ianya menjaga struktur badan kita, supaya sihat.

sumber kolagen

KENAPA SUMBER KOLAGEN DARI RED SNAPPER (IKAN SISIK MERAH) ?

Apa pulak kaitan sisik ikan merah yang duduk kat lautan dalam?

Kenapa lautan dalam tu penting?

Bila sebut lautan dalam, ia bermakna tiada pencemaran kimia.

Bila tiada pencemaran kimia, ikan yang berada di lautan dalam boleh dikatakan bebas pencemaran.

Ini menjadikan ianya selamat dan tiada kesan sampingan yang negatif.

Kenapa ikan merah dan bukan ikan-ikan laun?

Ikan merah ni sifat dia sangat lasak.

Since ikan ini adalah ikan laut dalam, ia mampumenahan tekanan yang sangat tinggi.

Ia turut bermaksud sifat yang ada dalam sisik ikan tu sangat kuat sebab boleh tahan duduk di laut dalam.

Sifat yang sangat kuat ni menjadi jaminan Collagen yang bersumberkan ikan ni sangat reliable.

Kolegen diekstrak daripada ikan telah diiktiraf sebagai selamat dan jauh dari penyakit jangkitan. 5 kelebihan yang ada pada kolagen dari sumber ikan ialah :

  1. Mudah diserap – kerana ikan mudah dan cepat untuk mencerna dan menyerap. Kolagen ikan mempunyai kandungan hydroxyproline rendah dan suhu penyahaslian. Jadi kolagen ikan adalah lebih cemerlang dalam penghadaman dan penyerapan berbanding daging babi dengan daging lembu dan kolagen.
  2. Tiada bau – Kolagen haiwan adalah yg berbau busuk di atas kepekatan 3%, tetapi marine collagen( ikan) kurang bau walaupun dalam kepekatan kira-kira 10%.Ini membolehkan kita untuk membuat kolagen dengan kepekatan yang tinggi yang mempunyai penghadaman yang baik dan penyerapan.
  3. Bebas Lemak – Kolagen haiwan yang dibuat oleh daging lembu dan / atau kulit babi adalah sangat sukar untuk membuang Kalsium dan bahan-bahan lemak. Tetapi kolagen ikan tidak mempunyai kalsium atau lemak tinggi, ini bagus untuk mereka yang diet atau mempunyai tekanan darah tinggi .
  4. Keserasian – Kolagen ikan sesuai digabungkan dengan pengambilan makanan lain tetapi tidak pada kolagen lain
  5. Keselamatan – Sekiranya kita terambil kolegen ikan yang berlebihan, ianya selamat kerana kolagen ini tidak tersimpan dlm badan. Ia keluar melalui air kencing dan peluh sebagai resolusi nitrogen tanpa terkumpul di dalam badan.

penyerapan kolagen

PROSES PEMECAHAN MOLEKUL (HYDROLISIS)

Apa kepentingan proses pemecahan molekul nih?

Tubuh kita hanya boleh serap molekul yang bersaiz sangat kecik.

Kalau molekul besar, nanti badan susah nak serap.

Sebab itulah Shaklee menggunakan proseshydrolisis untuk menghasil Collagen Powder berkualiti tinggi.

Proses hydrolisis ni leceh, susah dan memakan belanja tinggi.

Alternatif kepada proses ni adalah menggunakan bahan kimia seperti asid hidroklorik, pemanasan secara kimia dan pelbagai jenis asid.

Proses menggunakan bahan kimia ni lebih murah.

Collagen yang diproses menggunakan bahan kimia mempunyai kesan sampingan yang negatif.

Antaranya ada kemungkinan sel Collagen tersebut dah banyak teruraiserta mengandungi sisa bahan kimia hasil dari cara pemprosesan tadi.

Sisa bahan kimia ni berbahaya untuk pemakanan atau penggunaan kita.

Bayangkan kita guna collagen yang ada sisa asid hidroklorik?

Walhal asid hidroklorik tu sikit je dah boleh rosakkan kulit.

Proses yang selamat dan bersih adalah pemecahan molekul (hydrolisis) menggunakan enzim proteolytic.

Untuk mendapatkan molekul yang boleh diserap oleh tubuh, proses ni perlu dibuat berulangkali secara berasingan.

Paling kurang kena buat 8 kali.

Alhamdulillah, Shaklee Collagen Powder melalui proses ni melebihi 8 kali.

Macam mana boleh tahu? Kita tengok nilai Dalton Collagen tu, ni saya ceritakan kat next point ya.

Lagi kecil nilai Dalton tu, ia menandakan lagi banyak proses hydrolisis yang dijalankan ke atas Collagen tersebut dan menandakan lebih tinggi kualiti Collagen tu.

Proses ni bukan murah macam proses kimia yang senang tadi.

Proses ni leceh tapiterjamin keselamatan penggunaannya dan tiada kesan sampingan negatif.

kolagen shaklee

SHAKLEE COLLAGEN POWDER MUDAH DISERAP BADAN

Untuk keberkesanan pantas, kita perlu memastikan kadar penyerapan badan terhadap Collagen mestilah tinggi.

Maksudnya bila minum je Collagen tu, dia cepat menyerap dan terus bergerak ke arah organ yang memerlukan seperti kulit, rambut, kuku, otot dan sendi.

Di sinilah pentingnya kita memastikan berapa berat molekul Collagen dalam sesuatu jenama.

Berat molekul Collagen diukur dalam unit Dalton (bukan ‘mg’ yer).

Jadi sebelum beli, pastikan anda tahu berapa berat molekul Collagen tersebut.

Badan hanya boleh menyerap molekul Collagen yang mempunyai berat molekul bawah 3,000 Dalton.

Semakin kecil nilai Dalton, semakin mudah ianya diserap oleh badan.

BERAPA BERAT MOLEKUL DALAM COLLAGEN SHAKLEE ?

Berat molekul dalam Shaklee Collagen Powder hanyalah 1,000+ Dalton menjadikan ianya begitu mudah diserap oleh badan untuk hasil yang optimum.

Pengambilan Collagen yang mempunyai nilai Dalton yang tinggi adalah merbahayakerana ianya tidak diserap oleh badan dan akan remain di dalam saluran darah.

Dalam jangka masa panjang, ia boleh memberikan kesan negatif dan penyakit kronik.

Selain daripada tiga sebab di atas, Collagen Shaklee juga mengandungi ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan Collagen Shaklee dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran !

kebaikan kolagen shaklee

15 FUNGSI KOLAGEN

  1. Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
  2. Mengecilkan liang-liang roma
  3. Melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
  4. Mencerahkan dan menjadikan kulit bersih tanpa jeragat dan pigmentasi
  5. Mengembalikan keanjalan kulit
  6. Meningkatkan kekuatan sesendi dan memudahkan pergerakan otot-otot
  7. Meningkatkan fungsi organ-organ dalaman yang memerlukan kolagen
  8. Menyokong kalsium dalam tubuh dan mengurangkan kesan sakit belakang dan sendi
  9. Melembapkan rambut dan memelihara rambut dari bercabang
  10. Menguatkan kuku dan menjadikan kuku sihat dan berwarna pink
  11. Menegangkan kembali payudara dan punggung
  12. Mengurangkan garis halus pada leher
  13. Menguatkan gusi anda
  14. Memelihara kornea mata anda daripada kering dan cepat letih
  15. Menghilangkan lingkaran gelap bawah mata

12 TANDA KEKURANGAN KOLAGEN

  1. Garis-garis kesan ketawa, kedutan,
  2. lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata (eyes bag),
  3. Mengalami masalah penglihatan kabur.
  4. Gusi yang tidak sihat.
  5. Garis halus kelihatan pada leher.
  6. Payudara dan punggung kendur.
  7. Kuku senang pecah, pudar dan kekuningan.
  8. Rambut menjadi kering dan bercabang di hujung.
  9. Liang roma menjadi lebih besar, pigmentasi, jeragat, kulit kekuningan.
  10. Kulit hilang keanjalan, lebih kering, kelihatan tua dari umur sebenar
  11. Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan.
  12. Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi.

TESTIMONIAL KOLAGEN SHAKLEE

kolagen

kolagen

kolagen

kolagen

kolagen

kolagen

kolagen

kolagen

kolagen

BAGAIMANA MAHU MEMBELI KOLAGEN SHAKLEE ?

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya

Ainul Mustafa  013-3612717

atau klik icon di bawan ini.

kolagen

ATAU

daftar ahli shaklee

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,

Ainul Mustafa
Pengedar Shaklee Shah Alam
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

4 thoughts on “KOLAGEN – Bukan Sekadar Cantikkan Kulit, Tapi Untuk Ketahanan Badan”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.