KULIT CANTIK – Rahsia Kekal Cantik, Awet Muda, Wajah Berseri

Kulit cantik menjadi idaman setiap wanita dan lelaki. Malangnya ramai tidak tahu kulit cantik perlukan nutrisi yang lengkap supaya kekal sihat, awet muda dan berseri.

MASALAH : Kulit mula kedut, wajah terlalu tua sebelum usia, kulit kering, kulit gelap.

PRODUK : CINCH TEA, COQ-TROL, ESP, VITAMIN C, VIVIXYOUTH.

tips jaga kulit

Masuk je usia 30an, tanda tanda penuaan makin jelas kelihatan. Kulit cantik muda ketika di usia 20an, makin nampak kusam, kedutan makin jelas malah ada yang nampak lebih teruk dari usia 30an. Ada yang nampak macam 40an terlalu nampak tua. kenapa?

Kulit Cantik Muda Di Usia 30an Dengan Supplement

Wanita apabila usia 30an akan mula mengalami penyusutan pada kandungan kolagen dan juga paras hormon estrogen. Sekaligus akan membuatkan kita nampak berusia, kendur, lesu, haid tak teratur, badan lemah dan dingin pada hubungan seks tambahan selepas bersalin.

Beberapa tips dan suplemen penting diamalkan kerana ia akan membantu wanita kelihatan muda, sihat dan berseri. Paras estrogen & kolagen yang baik jika mampu dikekalkan boleh membantu proses penuaan dilambatkan iaitu dengan mengamalkan tips & suplemen dari awal.

Kita akan makin tua. Tapi bagaimana nak jaga Kulit Cantik Muda Di Usia 30an Dengan Supplement Agar kita tua dengan sihat & Cantik

Tahukah anda? Sel-sel dalam badan kita ni mengalami kerosakan setiap masa tau! Antara faktor-faktor yang menyebabkan kerosakan ni seperti pencemaran, tekanan, pengambilan makanan berproses, gaya hidup kurang aktif dan sebagainya.

Semua faktor ini boleh menyebabkan pembentukan radikal bebas dalam badan dan radikal bebas ini lah yang boleh merosakkan sel komponen; DNA. Sebab itu salah sau rahsia untuk awet muda, jagalah kesihatan sel anda!

Macam mana kau nak ukur penuaan ? Macam mana kau nak ramal umur orang tuh ? Hahhaa ada orang kata tengok body composition, ada kata tengok muka orang tuh, kalau berkedut , sah sah dah tua. Ada orang kata tengok itu ini bla bla bla. .. Ok saintis pun tak nak kalah, bila diorang discover TELOMERE .

TELOMERE

Telomere, satu cap kecil dihujung chromosom, itulah pelindung sel , hahhaa, saintis mendapati kalau makin pendek telomere ni, sel terdedah kepada kerosakan, dan boleh membahayakan kita kepada penyakit kritikal yang lain. Ok memang hebat. Saintia gunakan panjang telomere untuk mengkaji perilaku yang boleh menyebabkan seseorang itu cepat tua , cepat sakit, paling gila guna panjang telomere untuk predict jangka hayat seseorang , uish gile tuh. Contohlah, satu kajian menunjukkan orang yang buat yoga, boleb pelihara panjang telomere dari yang tak buat langsung. Sebab tuh kau kena solat, barulah kau akan nampak muda dari biasa. Bukanlah magik, tapi itulah ilmu Allah ni sangat luas.

Kini banyak produk yang menawarkan kandungan Glutathione untuk mencerahkan kulit putih .

Tahukah anda sebenarnya suplemen mengandungi Glutathione tidak berkesan untuk mencerahkan kulit dan membazir.

Kenapa?
 
1) Tubuh kita mampu menghasilkan Glutathione. Jadi kalau ambil makanan atau suplemen mengandungi Glutathione pun TIDAK AKAN menaikkan paras Glutathione di dalam darah disebabkan sifat Glutathione yang mudah teroksida dan tidak lagi efektif bila diambil secara oral (=makan).

2) Rata-rata suplemen Glutathione disyorkan untuk diambil bersama-sama Vitamin C (dalam dos yang besar). Kita sedia maklum pengambilan Vitamin C akan meningkatkan paras Glutathione di dalam darah, jadi bukankah lebih baik makan Vitamin C saja?
3) Pengambilan makanan mengandungi Glutamine seperti daging, telur, wheat germ, protein whey dan bijirin penuh boleh merangsang penghasilan Glutathione oleh organ hati kita.
Bagi saya, lebih baik kita gunakan wang tersebut untuk membeli buah-buahan dan sayur-sayuran organik yang kaya dengan Vitamin C dan juga Glutamine, serta tambahkan suplemen Vitamin C ke dalam diet harian. Automatically ia akan meninggikan paras Glutathione dalam darah secara semulajadi. Tak perlu beli suplemen Glutathione untuk memutihkan atau mencerahkan kulit.
Jadi, jika anda mencari produk untuk mencerahkan kulit secara semulajadi dan selamat, saya sangat syorkan untuk anda amalkan sekurang-kurangnya Vitamin C semulajadi Shaklee iaitu Sustained Release Vita-C Plus.
Kulit kering, ‘bersisik’ dan gatal boleh membuatkan anda berasa tidak selesa.Lebih terseksa apabila anda ‘hang out’ bersama teman-teman.Situasi sebegini tentunya tidak menyenangkan dan boleh buat anda rasa malu serta hilang keyakinan diri.Apatah lagi, apabila ada yang menegurnya serta menyangkakan anda diserang penyakit kulit.Malahan, disebabkan terlalu gatal juga tidur anda yang selama ini nyenyak, kini terganggu!Kulit kering dan gatal selalunya dikaitkan dengan masalah iritasi, namun ada banyak lagi penyebabnya.

Lapisan luar kulit disebut sebagai stratum korneum, ia terdiri daripada sel-sel kulit mati dan minyak yang membantu menjaga kulit supaya sentiasa lembap.

Lapisan ini berperanan untuk mmengumpul air, menjaga kulit supaya kekal sihat dan lembap.

Jika lapisan korneum ini tidak dijaga, ia tidak dapat menjaga kelembapan kulit dan masalah kulit kering akan terjadi.

Mandi menggunakan air panas dan penggunaan sabun yang banyak dapat menghilangkan kadar minyak semulajadi kulit. Ini bermakna kadar kelembapan juga akan berkurang. 

Selain itu, kadar kelembapan kulit juga dipengaruhi oleh cuaca yang sejuk, panas ataupun beriklim kering.

Pengambilan ubat jerawat, ubat alergi dan ubat hipertensi juga boleh menyebabkan kulit kering dan gatal.

Perubahan hormon estrogen ketika mendekati usia monopaus akan merangsang penghasilkan kulit yang kering dan gatal.

Penyakit kulit seperti eksim juga boleh mengurangkan kadar kelembapan kulit dan penyebab kepada kulit kering dan gatal.

Penyakit genetik juga penyebab kepada kulit kering dan gatal.

Penyakit seperti ‘ichthyosis’ (sisik ikan), “xerosis”, “asteatosis” akan menyebabkan dermatis di mana kulit menjadi merah dan gatal

Penggunaan sabun bakteria juga boleh menyebabkan kulit menjadi kering.

 

Nampak lebih muda dari usia sebenarnya jadi dambaan semua orang termasuk golongan lelaki. Siapa tak mahu kan.

Awet muda ini terserlah dari kulit kita yang sihat dan cerah bersinar. Berikut adalah praktik mudah untuk mendapatkannya sekali gus membantu anda tampil lima tahun lebih muda dari usia sebenar

1. Amal buah dan sayur berwarna

Salah satu cara agar kulit jadi sihat dan bersinar adalah amalan makan makanan semula jadi berwarna-warni seperti blueberry, tembikai dan brokoli.

2. Keluarkan peluh

Gerakkan tubuh paling kurang 30 minit sehari untuk fikiran dan kulit yang sihat. Senaman akan melancarkan perjalanan darah.Wajah akan kelihatan kemerah-merahan dan segar beberapa jam setelah mengeluarkan tenaga yang cukup banyak.Atau boleh juga bersauna yang mana aktiviti ini akan menyebabkan jantung mengepam lebih banyak darah dari biasanya, seterusnya meningkatkan aliran darah ke wajah.

3. Solekan wajah

Jangan hanya pakai bedak dan lipstik, jadikan pemerah pipi sebagai solekan wajib. la akan membantu wajah nampak berseri dan tidak perlu pucat.

4. Krim dan serum malam

Malam adalah waktu terbaik untuk memulihkan kulit wajah. Krim dan serum yang anda pakai pada malam hari dapat membantu menutup pori-pori dan mencerahkan wajah.

5. Hilangkan kantung mata

Anda takkan nampak lebih muda dengan masalah kantung mata atau eye bag. la akan membuat wajah tampak kusam dan makin tua. Jadi cari cara untuk menghilangkannya, petua paling mudah meletakkan hirisan timun pada mata.

6. Gunakan masker wajah

Ini amalan yang boleh dipraktikkan pada waktu lapang. Masker yang dipakai dapat memberi nutrisi kepada kulit wajah. la membantu buat wajah tampak sihat dan bercahaya.

Semuanya mudah kan, jadi tak mustahil nak dapatkan wajah yang awet muda.

Sumber: www.instyle.com

BAGAIMANA MENCEGAH KULIT KERING DAN GATAL ?

Kulit kering boleh diatasi dengan menggunakan pelembab kulit tetapi jika anda mendapati penggunaan produk tersebut menunjukkan kesan sampingan ataupun kulit tetap menjadi kering, anda boleh bertukar kepada produk pelembap yang lain.

Hindari pelembap kulit yang mengandungi pewangi. Pilihlah pelembap yang lembut dan mengandungi humektan serta emolien.

Humektan merupakan zat yang berfungsi sebagai penarik air dari udara dan menyimpan air di dalam kulit. Emolien pula bertindak untuk menghaluskan permukaan kulit.

Selepas mandi, anda dinasihatkan untuk mengelap air menggunakan tuala, bukannya menggosok badan dengan menggunakan tuala.

Ia akan mengurangkan kadar kelembapan minyak kulit.

Elakkan dari kulit terdedah dengan panas matahari terlalu lama.

Pakailah pelindung matahari dengan SPF 15 atau lebih tinggi.

Pakaian yang berbulu boleh menyebabkan kulit menjadi gatal.

Pakaian berbulu memang tampak cantik jika dipakai, namun jika ia menyebabkan kegatalan lebih elok untuk memakai baju yang boleh menyerap peluh.

  1. Sarung tangan – Gunakan sarung tangan ketika mencuci pakaian atau apa-apa yang berkaitan dengan sabun. Hal ini adalah kerana sabun boleh menyebabkan kulit tangan menjadi kering.
  2. Sapukan losyen pelembap selepas mandi – Anda dinasihatkan untuk menyapu losyen pelembap selepas selesai mandi kerana ia akan membantu kulit anda untuk mengumpul kelembapan berpanjangan dan mencegah kekeringan.
  3. Minyak ikan – Pengambilan makanan laut seperti ikan boleh membantu mengurangkan kulit kering kerana ikan mempunyai minyak khas yang mengandungi EFA iaitu asid lemak essential. Ia membantu kulit anda dari dehidrasi.
  4. Petroleum jelly – Bagi kulit sensitif, anda boleh menggunakan petroleum jelly. Ia sangat lembt pada kulit dan berperanan untuk mengurangkan kulit kering.
  5. Oats – Cara paling mudah untu mengurangkan kulit kering ialah dengan menggunakan oats yang ada di rumah anda. Oat mempunyai bahan kimia yang dianggil sebagai avenanthramides yang boleh melawan peradangan dan kemerahan. Anda boleh merendam badan anda bersama oat yang telah dikisar selama 15 minit, kemudian mandi seperti biasa.

sumber

Bila masuk usia 30an, pemakanan wajib kena jaga. kurangkan 3 in 1, fast food, megi semua tu. Tak ambil langsung lagi bagus. Kurangkan makan makanan manis. dan kita top up lagi dengan supplement.Ada yang cakap ” ala tak perlu la supplement.. makan je sayur buah ”percaya lah.. yang makan sayur, buah tu pun tak cukup lagi. beza kalau ambil supplement. Korang makan buah 1kg sehari ke? tak kan… so macammana nak tahu cukup ke idokk..Spend la sikit duit..kata keje gaji besar. excutive, doktor, engineer kan.. spend RM500 sebulan khas untuk diri sendiri. Kos p spa, salon. laser,cucuk sana sini lagi mahal tau.dan bila makan supplement kena konsistent.. sel sel kulit pun ambil masa at least 28-30hari untuk dibina.. ni ko makan 1 minggu dah bising takde efek. jangan jadi pemalas kalau nak cun vogue macam che ta.macammana nak dapatkan vitamin untuk bagi kulit cantik muda ni?

kulit cantik muda

VIVIX

bantu baiki sel sel badan kita. bila sel tua makan cepat la proses penuaan berlaku. WAJIB ambil sebab kita kena jaga betul betul sel sel kita. Sel cepat tua bukan muka aje tua. Organ pun tua. Organ tua maka macam macam penyakit datang

VITAMIN C

Vitamin C memang sinonim untuk kulit. Yang penting vitamin C ni bantu pegang struktur kolagen kita. Baru la kolagen kuat. baru la anjal kulit kita. toing toing lagi bila dipegang.

GARLIC COMPLEX

garlic ni bagus untuk antibodi dan kulit cantik. Memang best akan garlic ni. terutama kalau yang ada masalah keputihan. Muka cantik miss v berbau tak syiok juga kan. Cantik biar semua.

kulit cantik muda

COQ-TROL PLUS

Coq trol ni bagus as sun block. tak payah nak tepek sun block 10 inci. Makan ini dah bantu protect 1 badan. dan yang best coq trol ni bukan untuk kulit cantik muda je malah bantu bagi tenaga. Takde la lemau semacam. baru 30an dah sakit sana sini. uishhh.

Serius wajib ambil ni lagi lagi kita yang dah ada anak 2-3 orang ni. mana kalut nak hantar anak p sekolah, layan suami, masak, kemas rumah. Mau pengsan terbongkang. Biar over penat mula la stress, kedutan pun makin banyak.erhhh

CINCH TEA

teh ni bantu tingkatkan metabolisme badan. Masuk je umur 30 tahun metabolisme makin menurun. Sebab tu rasa makan sikit pun berat susah nak turun. Pulun la eat clean bagai. Sampai bila uolss? raya konon nak cheat .. terbabas berat naik berkilo kilo. berganda dari turun. Yang penting punca utama iaitu metabolisme. Metabolisme dah drop sebab usia, senam pun dah kurang.

teh ni sedap dan bantu bagi tenaga juga. Lupakan teh tarik. Kalau suka teh susu, korang campur dengan dengan fresh milk.

vitamin untuk kulit kering

ESP

membaik pulih sel kulit yang rosak dan membina sel baru yang lebih sihat. Membantu proses pemulihan luka dan mengurangkan parut. Merangsang pembentukan semula kulit dan otot. Mengembalikan keserian kulit dan melembabkan kulit.

2011 anak seorang. 2018 anak dah 3. masih sama kan.  Jadi jangan jadikan anak sebagai halangan untuk ada kulit cantik muda di usia 30an. Yang penting konsistent ambil supplement yang betul . ramai ambil supplemet tetapi supplement yang salah. Makin merosakkan badan.
kulit putihKulit cantikkulit gebu

masalah kulit kering

kulit jadi cantik

RAHSIA WANITA WANITA INI 20 TAHUN LEBIH MUDA DARI USIA SEBENAR

awet muda

 

KULIT CANTIK DENGAN VIVIX SHAKLEE

masalah kulit kasar

Saya seorang surirumah tangga sepenuh masa berumur 34 tahun. Bila dah kata surirumah dah tentulah saya orangnya yg pusing 1 rumah ke depan ke belakang ke atas dan ke bawah untuk memastikan 1 rumah bersih tanpa habuk pun. Sampailah saya sedar tapak kaki saya mula merekah, kasar dan tajam. Ada yang sampai terkoyak kulit, nak pijak lantai pun sakit ya amat. rupanya ada masalah kulit kasar.

Kulit Kasar Hilang ?

Balik kampung mengeluh pada adik masalah tapak kaki saya sampai kadang jadi malu dengan suami sebab kaki selalu bergesel dengan kaki dia masa tidur. Adik mula cadangkan saya untuk cuba vitamin C dari Shaklee sebab dia juga mengamalkannya masa tu.

Lepas 2 bulan pengambilan VIT C dengan konsisten tapak kaki beransur pulih, lebih lembut,tidak koyak & yang lebih penting sudah hilang tajam-tajamnya. Begitu juga dengan tapak tangan saya sudah lembut tak kasar macam dulu lagi sedangkan saya masih membasuh pinggan masih membasuh baju-baju kotor & pegang sabun.

Lebih teruja bila kulit muka juga berubah jadi lembab-lembab. Untuk pengetahuan semua,dulu saya adalah pengguna tegar krim malam. Saya mesti sapu krim malam sebelum tidur sebab saya ada masalah muka beruam-ruam kecil. Hanya krim malam sahaja yang bantu saya sejak dulu.Tapi semenjak saya makan VIT C, saya jugak tinggalkan rutin menyapu krim malam sebab sebenarnya rimas nak tidur dengan krim duk ada kat muka(panas-muka berpeluh).

 

Alhamdulillah siapa sangka VIT C mampu membantu saya atasi masalah kulit muka juga. Tiada lagi ruam-ruam kecil, jerawat pun segan nak naik waima ketika datang bulan sekalipun. Memang tak menyesal la beli VIT C ni,kulit lembut dari muka sampai tapak kaki.

Sebotol boleh tahan sampai 6 bulan sebab saya cuma mengamalkan sebiji sehari sahaja. Lebih menjimatkan sebab saya tak perlu lagi buang duit untuk beli krim-krim malam hanya untuk mencantikkan muka. Sebotol VIT C untuk seluruh badan, penjimatan berbaloi dari SHAKLEE. Alhamdulillah, terima kasih SHAKLEE.

This Post Has 4 Comments

  1. mesti la nak nampak muda dan cantik supaya suami tbh sayang.

Leave a Reply

CommentLuv badge

peluang business

Jom belajar bagaimana menjana income SHAKLEE dengan teknik yang terbaik dari kami.

Close Menu
WhatsApp chat Nak Order Shaklee ?