LEMAH TENAGA BATIN – Penyebab Isteri Susah Klimaks ? Tak Puas Seks ?

Lemah tenaga batin atau juga dikenali sebagai mati pucuk merujuk kepada ciri-ciri kegagalan alat kelamin lelaki untuk menegang atau mengekalkan ketegangan sehingga mencapai kepuasan seks.

SUSAH NAK KLIMAKS SEBAB LEMAH TENAGA BATIN ?

Betul ke orang perempuan susah nak klimaks ? Hubungan seks bermaksud hubungan kelamin antara dua individu berlainan jantina. Orgasma pula bermaksud mencapai kemuncak kepuasan syahwat ketika melakukan hubungan seks atau lebih mudah disebut klimaks.

Ia adalah dua perkara yang berbeza. Setiap pasangan yang melakukan hubungan seks belum pasti memperoleh orgasma. Bagi lelaki, ia merupakan perkara biasa ketika melakukan hubungan kelamin namun wanita pula sebaliknya, memang susah nak klimaks.

Ada wanita yang mencapai orgasma setiap kali melakukan hubungan namun peratusannya sangat rendah, ada juga yang hanya sesekali dan jangan terperanjat, jika ada yang langsung tidak pernah merasainya.

Kajian di Malaysia Susah Nak Klimaks

Merujuk kepada kajian yang dijalankan oleh Durex pada tahun 2007/2008 di kalangan pasangan suami isteri di Malaysia, hanya 25% wanita yang melakukan hubungan kelamin mencapai orgasme berbanding lelaki 62%.

Kajian itu juga menunjukkan hanya 58% wanita berpuas hati dengan intensiti orgasma mereka berbanding lelaki iaitu 66%. Kajian tersebut mendedahkan wanita Malaysia ketinggalan dari segi pengalaman orgasma berbanding wanita Sepanyol (52%), Mexico (51%) dan Afrika Selatan (49%). Jadi memang wanita memang susah nak klimaks.

Kebaikan Orgasma

Orgasma membantu menyuburkan kesihatan seksual. Ia adalah sesuatu yang sepatutnya dikecapi oleh seseorang wanita. Katakan kepada suami anda, saya mahukannya kerana ia adalah hak saya.

Kesihatan seksualiti yang baik mempengaruhi fikiran, perasaan, tindakan dan perhubungan seperti juga kesihatan mental dan fizikal. Jangan terperanjat andai seks yang baik mampu menjana prestasi kerja yang lebih bagus.

Faktor Susah Nak Klimaks

Faktor utama mengapa wanita Malaysia sukar nak klimaks banyak dipengaruhi oleh kepercayaan masyarakat kita.

Bagi orang timur, berbicara mengenai seks adalah sesuatu yang tabu dan memalukan. Ilmu mengenai pendidikan seks tidak dibincangkan secara terbuka, kerana itu masyarakat kita terutama wanita tidak mendapat gambaran sebenar mengenai hubungan seksual yang sewajarnya.

Sudah menjadi adat orang Timur mengharapkan anak mereka ‘faham’ sendiri mengenai perkara berkaitan seks tanpa mahu memberi panduan mengenainya. Apabila berumah tangga, seandainya mereka tiada komunikasi yang baik antara suami isteri, masalah ini akan berlaku.

Faktor umur juga memainkan peranan penting dalam menentukan tahap orgasma individu, begitu juga dengan faktor kesihatan, pengalaman peribadi dan hubungan suami isteri.

Tahap seksualiti pula bergantung kepada sistem hormon, neurologi dan vaskular (salur darah). Organ seks sebenar yang paling penting dalam menentukan kebolehan untuk mencapai orgasma adalah otak.

Hubungan intim mempengaruhi kitaran tindakbalas seks wanita. Ia bermula dengan keintiman emosi yang menjadi motivasi kepada seksualiti neutral wanita. Seterusnya ia merangsang seks yang mana faktor psikologi dan biologi memainkan peranan untuk meningkatkan tahap seks.

Keinginan seks akan meningkat lalu mencapai tahap kepuasan fizikal dan emosi.

Kitar Tindak Balas Seks Wanita

  1. Peringkat pertama adalah keterujaan atau ransangan yang mana dicetuskan oleh stimulasi psikologi dan fizikal. Tanda-tandanya adalah perubahan emosi, peningkatan kadar denyutan jantung, respirasi dan penebalan dinding serta pengeluaran pelincir dari vagina.
  2. Pengekalan rangsangan dipanggil plateau iaitu tahap kedua. Vagina akan menebal, kadar denyutan jantung dan ketegangan otot meningkat sekali gus stimulasi akan berterusan. Payu dara akan membengkak, puting payu dara menegang dan uterus terbenam.
  3. Akhir kemuncak adalah orgasma.
  4. Fasa terakhir adalah resolusi melibatkan pengaliran darah dari vagina ke seluruh tubuh, pengecutan payu dara dan puting payu dara serta penurunan denyutan jantung, respirasi dan tekanan darah.

Punca Sukar Mencapai Orgasma

Selain persekitaran, faktor utama yang menyebabkan wanita sukar mencapai orgasma adalah disfungsi seksual. Masalah ini berlaku di kalangan 20 hingga 50% wanita.

Ia melibatkan banyak faktor – biologi, psikologi dan personaliti. Juga tekanan emosi dan fizikal termasuk peningkatan umur. Termasuk juga masalah keinginan seksual, sukar mencapai kepuasan, orgasma dan sakit ketika melakukan hubungan seks.

Masalah keinginan seks terbahagi kepada dua iaitu masalah keinginan seks hipoaktif dan masalah tidak suka seks.

Masalah kesakitan pula antaranya dyspareunia (kekeringan bahagian labia), vaginismus (jangkitan kulat vagina) dan lain-lain masalah kesakitan.

Dari segi biologi, faktor jantina dan umur, endokrin, kemurungan, kesihatan keseluruhan dan perubatan memainkan peranan.
Masalah emosi dan berkaitan tekanan, penderaan seks dan konflik hubungan antara faktor psikologi yang sering berlaku.

Selain itu, masalah pengaliran darah seperti penyakit jantung, tekanan darah tinggi, paras kolestrol tinggi, merokok menyebabkan orgasma sukar dicapai.

Masalah hormon seperti menopaus, masalah endokrin, kekurangan hormon selepas bersalin dan diabetes juga boleh menjejaskan orgasma.

ERECTILE DISFUNCTION (ED) LEMAH TENAGA BATIN

Ia juga dikenali dengan nama disfungsi erektil (ED) atau “impotens'”‘ dalam istilah perubatan.

Sila AMBIL PERHATIAN sekiranya ANDA mengalami :

Zakar langsung tidak mampu menegang.

Ia adalah jenis mati pucuk yang gawat dan biasanya berlaku pada kadar 1 dalam 100 lelaki.

Ia mati pucuk yang paling di takuti lelaki.

Zakar lembik dan tidak berupaya senggama.

Mani keluar sebelum senggama.

Ia adalah jenis mati pucuk yang mendukacitakan.

Ia biasa di ubati dan mungkin boleh berpunca dari amalan pemakanan serta kesan psikologi dan penyakit tua.

Zakar tegang tetapi tidak boleh memancutkan mani.

Ia juga termasuk mati pucuk, bukan tanda lelaki itu kuat tenaga batin.

Lelaki terpaksa berhenti senggama kerana keletihan dan kejerihan.

Zakar yang tidak tegang seperti biasa.

Ia juga adalah jenis mati pucuk.

Ada yang mengelarnya sebagai lemah syahwat atau lemah tenaga batin.

Jenis ini akan di hadapi oleh semua lelaki.

lemah tenaga batin

Ini pula tanda-tanda awal Lemah tenaga batin, ketika melakukan persetubuhan ialah :

  1. lambat mencapai ketegangan zakar setelah rangsangan seksual.
  2. Ereksi yang tidak betul-betul keras [tegar] kerana tekanan pembuluh zakar kurang dari 6PSI – gagal membuat tusukan ke dalam faraj.
  3. Inzal atau ejakulasi pra-matang dan cepat layu serta tak mampu bangun kembali atau mengambil masa yang lama untuk mencapai ereksi selepas ejakulasi pertama
  4. gagal mencapai ereksi yang mampat untuk meneruskan persetubuhan sehingga pasangan mencapai klimaks
  5. Air mani cair, keluar meleleh dan tidak memancut dengan kuat
  6. kencing yang tidak tus, tidak puas dan menyimpan sisa
  7. zakar yang tidak mengalami ereksi ketika hampir waktu subuh atau dalam istilah perubatan disebut Penile Nocturnal Tumescence
  8. tidak berdaya untuk menyempurnakan jimak dalam suatu tempoh yang diperlukan untuk memberi orgasm kepada pasangan seks
  9. Kelemahan seksual Lelaki adalah lebih ketara di kalangan perokok, pengidap diabetes, pesakit jantung, tekanan darah tinggi dan individu yang mengalami stress.

ISTERI GHAIRAH – MASA TERBAIK UNTUK PUASKAN ISTER

Hahaha, oklah, itu kepentingan ghairah, tapi nak tahu tak sebenarnya tanda-tanda tuh ? Oklah, ni aku copy baik punya dari website penpatah ni, memang gilalah blog ni, korang mesti baca, hahaha, macam-macam info, selain gambar seksi artis. Cuba baca kat bawah ni:

Dr Andri Wanananda, MS dalam tulisannya menuturkan ada 2 perubahan yang terjadi pada perempuan ketika sedang terangsang, iaitu perubahan di organ genital serta di tubuhnya.

Perubahan yang terjadi pada organ genital

  1. Sekitar dua pertiga bahagian dalam vagina memanjang dan merekah
  2. Lubrikasi dari vagina secara automatik meningkat
  3. Warna vagina boleh berubah menjadi agak gelap seperti ungu
  4. Serviks dan tubuh rahim (uterus) akan tertarik ke belakang dan terdorong ke atas hingga ke dalam rongga panggul (pelvis)
  5. Bibir vagina dalam (labia minora) dan bibir vagina luar (labia majora) akan meningkat ke atas dan terbuka
  6. Klitoris akan membesar dan menegang

Perubahan yang terjadi pada tubuh:

  1. Pupil mata akan melebar
  2. Keringat yang keluar akan meningkat
  3. Puting susu mengalami ereksi atau tegang
  4. Frekuensi nafas meningkat
  5. Denyut jantung menjadi lebih cepat
  6. Payudara akan membesar

VITAMIN UNTUK MASALAH LEMAH TENAGA BATIN

1. VIVIX

Menurut kajian yang telah dibuat di Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan.

lemah tenaga batin

Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama DALAM VIVIX berkaitan dengan masalah lelaki yang ada mengalamai masalah lemah tenaga batin or ED atau mati pucuk.

Jadi Vivix lah yang paling sesuai !!Okey mari saya huraikan kandungan apa yang ADA dalam Vivix ni.

Yang boleh membantu mengawal masalah mati pucuk ni.

➳ bahan dalam vivix: polyganum cuspidatum – sejenis resveratrol

➳ resveratrol ni antioksidan paling power.

➳ sebelum itu, tau tak macam mana cara viagra bertindak?

➳ viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu

➳ jadi macam mana resveratrol bertindak macam viagra ni?

➳ resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)

➳ kalau viagra ni dia expand salur darah yang kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari tu, hingga arteri utama

➳ bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kt situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix.

tenaga batin

Menurut kajian yang telah dibuat di Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan.

Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama DALAM VIVIX berkaitan dengan masalah lelaki wanita yang ada mengalamai masalah lemah tenaga batin atau susah klimaks .Jadi Vivix lah yang paling sesuai !!

Okey mari saya huraikan kandungan apa yang ADA dalam Vivix ni.Yang boleh membantu mengawal masalah Klimaks

  • bahan dalam vivix: polyganum cuspidatum – sejenis resveratrol
  • resveratrol ni antioksidan paling power.
  • sebelum itu, tau tak macam mana cara viagra bertindak?
  • viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu
  • jadi macam mana resveratrol bertindak macam viagra ni?
  • resveratrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida.
  • nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)
  • kalau viagra ni dia expand salur darah yang kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari tu, hingga arteri utama.
  • bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kt situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix.

wpid-2012-09-20-10.22.54

Vitamin E

Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif – Kajian telah mendapati vitamin e mampu memulihkan kemampuan reproduktif.

Orang lelaki yang mengambil 600 IU – 800 IU vitamin e sehari mampumeningkatkan jumlah sperma mereka.

Terdapat kajian yang melibatkan 690 lelaki tidak subur yang menerima tambahan selenium dan vitamin e untuk sekurang-kurangnya 100 hari.

Vitamin e shaklee

Hasil kajian mendapati :


52% – Meningkat mobiliti sperma dan morfologi
37% – Kehamilan secara spontan -ini berlaku kepada isteri mereka
11% – tiada keputusan – kemungkinan mereka mempunyai masalah lain.

Kesimpulan – tambahan selenium dan vitamin e boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat pada kesihatan khasnya pada keaktifan sperma

Betul ke berkesan?

Tahan lama atas katil

Mati pucuk

Power seks

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.

Faiz Saaid
Email: faizsaaid17@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 016-3944294

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.