DIET DIET SIHAT

Sihat Dengan Diet Yang Sihat

Manfaat Rose Hips

Manfaat Rose Hips

Tengok lah kat kedai nih, sementara belek-belek makanan tambahan nih, tetiba tertengok pinggul rose, ya allah, cantik sangat , hahaha. Inilah masalah dia, tapi kenapa kena ada pinggul rose nih ? Sebab tak suka tengok je, tanpa berfikir, aku pun buat kajian sikit pasal pinggul rose nih. Oh bagus jugak pinggul rose nih, punyalah banyak manfaat rupanya. 

Kalau kita menggoogle, kita akan dapati ada jugak vitamin yang memang jual pinggul rose nih, biasanya untuk cantik. Kalau tengok google , manfaat dia lebih kurang macam nih.

Merupakan booster kepada sistem imun yang hebat. Disebabkan itu ramai yang menggunakan rose hips sebagai suplemen bagi merawat demam, selsema.

Baik untuk masalah buah pinggang.

Baik untuk masalah sembelit ringan.

Baik untuk masalah rheumatiod athritis – mengatasi keradangan sendi

Mengandungi pelbagai anti-oksida seperti flavinoids, polyphenols, leucoanthocyanins, catechins.

Memang sungguh boleh tergoda tengok pinggul ROSE nih, tapi kat mana pinggul rose nih. Oh ye, ada dalam vitamin C, hahaha, vitamin C. Company aku punya tempat kerja pun ada promo nih, jawabnya nak kena ambil satu bawak balik. Buy 7 at 6, wow. Oklah, nanti nak pergi sana angkut bawak balik satu satu lori. Company aku nih, ada buat #landmarkstudy, memang yakin sikit keselamatan, keberkesanan, dan mesra alam. Alhamdulillah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.