RAHIM – Cara Menjaga Kesihatan Rahim, Faraj, Alat Sulit Wanita

Kehamilan tentu menjadi sebuah perasaan yang mengembirakan pada setiap pasangan suami isteri, kehamilan yang sudah di impikan sejak sekian lama. Mendapati si isteri hamil tentu ini bukan sekadar hal yang terindah bagi suami yang bakal menjadi seorang ayah. Tentu saja setiap pasangan suami isteri yang menyambut anak pertama amatlah sangat membahagiakan, maka dari itu para ibu dan suami harus memperhatikan segala faktor yang mebahayakan rahim wanita sejak awal. Adapun bahaya dari pada rahim rosak akan membuat cacat pada anak kelak. Untuk itu mulai dari sekarang sebelum anda dikurniakan seorang anak dan juga faktor-faktor penyebab kecatatan pada janin.

3 FAKTOR RAHIM ROSAK

1. MEROKOK DAN ASAP ROKOK

Semua orang tahu bahaya merokok antaranya adalah kanser paru-paru, mulut, payudara dan serviks (atau rahim) . Beberapa gangguan lain seperti gangguan kitaran haid, kesuburan dan kehamilan.

Diketahui rokok yang mengandung nikotin sangat berbahaya pada rahim, di mana kandungan beracun dalam asap rokok mampu mencapai leher rahim, meningkatkan terganggunya kitaran haid kemudian mengakibatkan pendarahan berlebihan serta keputihan.

Selain dari pada itu asap rokok juga boleh menyebabkan gangguan pertumbuhan ari-ari pada ibu-ibu yang mengandung, oleh itu jika suami anda seorang perokok hendaklah mengingatkan dia tentang perkara ini.

2. TERLALU BANYAK MINUM ALKOHOL

Pengamalan meminum minuman yang mengandungi alkohol di zaman sekarang sudah menjadi gaya hidup baru bagi sebahagian besar masyarakat, apalagi mereka hidup di bandar. Wanita yang terlalu sering meminum minuman yang beralkohol akan mengalami masalah kesuburan, berisiko kepada kanser payu dara, merosakkan janin dan masalah jantung.

Seorang wanita yang hidup mengamalkan meminum minuman yang berakohol baik ketika hamil atau pun sebelum kemungkinan besar akan memiliki anak yang mengalami kerosakan otak akibat dari terganggunya perkembangan janin dalam kandungan.

3. TERLALU BANYAK MINUM KAFEIN

Minuman seperti ini biasanya di amalkan oleh pria namun tidak sedikit juga wanita yang memiliki pekerjaan yang banyak dan terpaksa meminum air ini untuk menyegarkan tubuh agar kembali segar. Air berkafaein bukan hanya sejauh kopi. Selain itu, minuman bersoda, coklat, aiskrim, minuman tenaga, pil kuruskan badan juga mengandungi kafein yang tinggi

Bahaya terlalu banyak berlatih meminum atau memakan yang mengandung kafein tinggi boleh menyebabkan strok, kerosakan pada pembuluh darah, membahayakan plasenta panda janin, dan menyebabkan keguguran.

Wanita khususnya yang sudah melalui proses kelahiran mempunyai risiko untuk mengalami rahim jatuh. Lebih berbahaya jika ia berlaku tanpa disedari dan seterusnya menggugat kesihatan rahim. Menurut Dr Siti Aishah Daud, Pakar Perbidanan & Sakit Puan Subang Jaya Medical Centre, rahim jatuh ialah keadaan di mana tisu atau ligamen yang menyokong organ pelvis seperti rahim dan pundi kencing menjadi lemah. Ia lazimnya terjadi kepada wanita yang sudah melahirkan anak dan wanita yang sudah menopaus. Semakin meningkat usia, maka semakin meningkat risiko rahim jatuh.

EMPAT TAHAP RAHIM JATUH

  1. Pertama: Rahim turun sedikit daripada kedudukan asal iaitu kira-kira 1cm dari dalam ke pangkal rahim.
  2. Kedua: Rahim seperti terkeluar tidak melebihi 1cm daripada pangkal rahim.
  3. Ketiga: Rahim terkeluar melebihi 2cm daripada panjang vagina.
  4. Keempat: Rahim terkeluar daripada vagina dan tidak boleh masuk semula.

PUNCA RAHIM JATUH

Rahim jatuh disebabkan oleh beberapa faktor yang berkaitan dengan kesihatan dalaman dan keadaan sekeliling.

Bagi wanita dalam usia produktif dan belum menopaus, ia boleh disebabkan oleh pelbagai punca. Antaranya seperti berikut;

  1. Proses kelahiran yang rumit yang melibatkan penggunaan alat bantu seperti forseps dan vakum.
  2. Ibu yang melahirkan bayi yang besar (berat melebihi 3.5kg ke atas) atau kelahiran kembar.
  3. Meneran lebih awal semasa proses kelahiran iaitu sebelum bukaan mencapai 10cm.
  4. Wanita yang mempunyai ramai anak.
  5. Kerap mengangkat objek yang berat walau pun dalam postur badan yang betul.
  6. Ibu yang mengalami obesiti.
  7. Mengalami ketumbuhan seperti fibroid atau cyst yang bersaiz besar sehingga menekan ke arah pelvis.
  8. Ibu yang mengalami batuk yang berpanjangan.
  9. Ibu yang merokok atau terdedah kepada asap rokok.
  10. Mengalami masalah pernafasan seperti jangkitan pada paru-paru dan tibi yang menyebabkan batuk yang berpanjangan.
  11. Sembelit yang berpanjangan.

sumber: MAJALAHPAMA

Tips Kuatkan Rahim Selepas Keguguran

Apabila keguguran berlaku, otot-otot rahim menjadi lemah dan tidak berada dalam keadaan yang baik, dan anda perlu tahu tips kuatkan rahim selepas keguguran.

Jika anda mengandung semula, dikhuatiri anda akan mengalami keguguran sekali lagi, akibat rahim yang belum betul-betul bersedia.

Oleh itu, tips kuatkan rahim selepas keguguran ini adalah sangat penting untuk memastikan anda betul-betul bersedia untuk mengandung semula dan untuk mengelakkan kejadian keguguran berulang.

1.Berurut

Berurut yang dimaksudkan ialah di kawasan perut di mana rahim kita berada.

Kadang kala keguguran menyebabkan rahim kita jatuh dari kedudukan asal.

Kedudukan rahim yang tidak betul boleh menjejaskan fungsi sistem reproduksi kita.

Oleh itu, urutan adalah sangat membantu untuk membetulkan kedudukan rahim & otot-otot rahim yang lemah.

Adalah lebih baik kalau anda berurut satu badan untuk mengembalikan semula kecergasan badan & membuang angin yang ada. Biasanya orang melayu berurut selama 3 hari berturut-turut.

2. Jaga pemakanan

Amalkan makanan yang segar dah elakkan makanan yang diproses.

Ini kerana makanan yang diproses mengandungi bahan kimia yang memudaratkan.

Elakkan juga makanan segera dan junk food.

Kalau nak senang, bayangkan yang anda sedang mengandung.

Waktu mengandung kita akan jaga pemakanan sebab ada baby dalam perut.

Betul tak? Kita nak makan makanan yang berkhasiat je supaya baby dalam perut pun dapat kebaikannya.

Jadi, jaga pemakanan seperti mana waktu kita sedang mengandung.

3. Elakkan pemakanan yang bersifat “tajam” , “sejuk”, dan “panas”

Makanan tajam termasuklah jeruk, asam boi, nenas, air tebu, air coke, dan sebagainya.

Biasanya makanan tajam ni rasanya masam dan berasid.

Manakala contoh makanan sejuk pula ialah cendawan, keladi, betik.

Makanan panas merujuk kepada makanan yang mengandungi ragi seperti tapai.

4 . Makanan Tambahan

Amalkan makanan tambahan yang mampu menguatkan otot rahim dan penghasilan telur yang sihat.

tips kuatkan rahim selepas keguguran

TUMPAH DARAH – BLEEDING TERUK RAHIM TAK MENGECUT

Biasanya kita akan dengar masalah tumpah darah seperti di bawah.

” Saya baru je lepas operationBuang ovari cyst kiri dan kanan, pastu endometrosis dalam rahim.Tapi masih bleeding lagi sejak bulan 8″

Antara perbualan saya dengan seorang wanita kuat berusia 46tahun

Antara Punca Berlaku Tumpah Darah

1. Rahim tidak mengecut

Rahim tidak berupaya untuk mengecut dengan baik, biarpun sudah disuntik dengan ubat khas bagi menyempurnakan prosedur pengecutan rahim (uterine atony)

2. Uri atau cebisan uri tertinggal

Uri atau cebisan uri masih tertinggal di dalam rahim. Ketahuilah, sekiranya uri tidak dikeluarkan dengan sebaik-baiknya, pendarahan akan terus berlaku dan boleh memudaratkan diri.

3. Luka pada pangkal rahim, faraj atau saluran peranakan

Pendarahan juga berlaku akibat daripada luka besar di bahagian pangkal rahim, faraj atau sepanjang saluran peranakan.

4. Darah sukar beku

Seterusnya penyakit darah sukar beku akibat tahap sel platelet yang turut boleh menjadi punca tumpah darah. (thrombocytopenia)

5. Jangkitan kuman di dalam rahim (endometritis)

tumpah darah

Vivix ni bukan ubat ye. Kena jumpa doktor juga untuk check kalau ada jangkitan kuman atau penyakit lain. Vivix ni makanan special yang sihatkan sel dna kita. Bila sel yang lemah menjadi sihat, sel kita sendiri yang akan bantu tisu, organ, sistem badan kita kuat dan sihat. orang tua selalu cakap makan itu bagi rahim cepat kecut, jangan makan ini nanti tumpah darah,, nanti rahim lambat kecut. Jadi vivix inilah makanannya. Gabungan tumbuhan istimewa yang terbukti membantu sel sel sihat dan aktif

Minuman Tambahan membantu kuatkan Rahim Selepas Keguguran

Sumber protin untuk menguatkan otot rahim, juga menjadikan sel lebih sihat dengan itu menguatkan rahim dan meningkatkan kesuburan wanita. Juga penting untuk persediaan sebelum hamil lagi.

RESVERATROL UNTUK KESIHATAN RAHIM

Kajian di Resveratrol-induced Autophagocytosis in Ovarian Cancer Cells. Opipari, A.W. Jr., et al., et al. [ed.] Frank J. Rauscher III. 2, Philadelphia: American Association for Cancer Research, January 15, 2004, Cancer Research, Vol. 64, pp. 696-703. DOI: 10.1158/0008-5472.CAN-03-2404; http://cancerres.aacrjournals.org/content/64/2/696.long. ISSN: 1940-6207.

resveratrol was shown to stop cell growth and induce death of ovarian carcinoma cell lines by promoting self-degradation of the cancer cell structures—a process called autophagocytosis.

Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi.

Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine .

Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit.

Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebas.

Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia merebak.

Menurut Eleanor G. Rogan seorang Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center.Resveratrol ada keupayaan untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada DNA).

Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak sepenuhnya.

VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

VIVIX mengandungi resveratrol.

Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis.

Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods ).

rahim jatuh

rahim berdarah minum vivix shaklee

darah nifas lancar selepas bersalin minum vivix shaklee

CARA ORDER VIVIX SHAKLEE

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya

Ainul Mustafa  013-3612717

atau klik icon di bawan ini.

e-sell

ATAU

daftar ahli shaklee

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,

Ainul Mustafa
Pengedar Shaklee Shah Alam
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

Adakah anda mengalami masalah Faraj Longgar ? atau masalah berikut:

  • Suami tak ada nafsu kepada anda
  • Kurang nafsu seks untuk suami
  • Kurang terangsang bila bersama suami
  • Tidak teruja bila bersama suami
  • Gagal mencapai kepuasan
  • Masalah keputihan
  • Bau busuk pada alat sulit

Ramai wanita yang sudah melahirkan anak bimbang apabila mengalami masalah bahagian sulit ‘faraj Longgar ‘ dan kemutan yang tidak sehebat seperti malam pertama.

Ramai wanita tergila gilakan sayuran ini , dikatakan ianya kacip fatimah moden. Mana tidaknya. Ramai yang cakap suami makin puji “makin BEST ” ” macam nak dara walaupun dah beranak 3″ faraj longgar ketat semula.

Masalah Faraj Longgar Hilang Dengan Alfalfa Complex

faraj longgar

faraj longgar

faraj longgar
faraj longgar
faraj longgar
faraj longgar

faraj longgar
faraj longgar

Inilah RAHSIA memikat suami

faraj longgar

Kebaikan Alfalfa

mencuci hati dan usus, melawan alahan penyakit, memperbaiki masalah saluran penghadaman, menyingkirkan lemak dan kolestrol, melawan tumor, melegakan keletihan, mencegah/melawan atritis..

utk mslh kulit ia sgt sesuai krn dpt membuat kulit jd bersih sbb alfalfa juga bertindak menyingkirkan toksik yg bagus utk m’dptkn kulit yg halus & bersih…utk yg ingin menguruskn bdn ia sgt2 la sesuai sbb bertindak menyingkirkn lemak juga toksik yg berlebihan dlm bdn…utk jangka masa panjang ia bagus bg mengelakkn penyakit2 dalaman bagi wanita seperti keputihan serta sesuai untuk meningkatkan stamina pasangan suami isteri, resdung, nafas berbau & menmbhkn lg susu ibu bg bf mommy krn ia adalah raja segala tumbuhan krn ianya diperkaya oleh segala zat vitamin utk tubuh bdn.

Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian,Melegakan sakit sendi dan belakang,Menghilangkan kelesuan dan tekanan, Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita),Merawat arthitis,Bagus untuk elergi dan ekzema,Merawat athma,Mencuci usus bagi membuang toksik,Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor,Meneutralkan asid dalam badan,Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita),Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita),Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita),Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita),Membantu masalah penghadaman dan pencernaan,Meningkatkan stamina seorang suami,Melegakan sembelit,Membuang angin dalam badan,Milk booster

setiap hidangan Alfalfa mengandungi 300mg kalsium bersamaan dengan segelas susu. esuai untuk lelaki dan wanita.

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –membantu dalam penyusuan ibu.

Alfalfa Hangatkan Hubungan Seks ?

Alfalfa adalah Raja kepada segala tumbuhan. Ia membantu merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, ia sangat membantu dalam “hubungan” suami isteri (to enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara. Memang sangat bagus diambil oleh wanita & para isteri.

Bagaimana Mahu Membeli Alfalfa Shaklee ?

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya

Ainul Mustafa  013-3612717

atau klik icon di bawan ini.

alfalfa

ATAU

daftar ahli shaklee

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.

Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,

Ainul Mustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

2 thoughts on “RAHIM – Cara Menjaga Kesihatan Rahim, Faraj, Alat Sulit Wanita”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WhatsApp chat Nak Order Shaklee ?