GEMUK – Atasi Masalah Berat Badan, Perut Buncit, Kurus Dengan Sihat

masalahberatbadan

Masalah obesiti berat badan merupakan masalah yang sangat pelik dan sering dipertanyakan oleh mereka yang mengalami kegemukan. Menjadi gemuk merupakan mimpi buruk bagi sebahagian mereka terutama bagi mereka yang sangat mementingkan penampilan. Kegemukan obesiti juga akan mengurangkan rasa kurang percaya dan kurang keyakinan dalam diri.

Namun yang demikian, tidak semua mereka yang mengalami kegemukan adalah mereka yang tidak berjaya. Terdapat juga tokoh-tokoh yang berjaya kini memiliki badan yang gemuk. Namun, berkemungkinan mereka ini tetap mengamalkan gaya hidup yang sihat seperti bersukan misalnya.

Hooo, yang ni kena baca betul-betul sikit kalau nak hilangkan perut buncit. 2 jenis lemak yang disebut-sebut dalam artikel mat saleh ialah Subcutaneous Fats dan Visceral Fats. Oklah apa beza dua lemak nih ? huuu, memang banyak beza. Kalau korang search gambar pun mesti tengok, hoo. ini bezanya.

  • Subcutaneous – Yang ni adalah lemak yang memang ‘sub’, bawah kulit. Memang kelihatan jelas lemak tuh, membuatkan korang nampak makin comel. So biasanya ada kat perut, lengan, dan macam-macam tempat lagilah. Yang ni adalah petanda korang makin gemuk, dan obesiti.
  • Visceral – Perkataan ‘viscera’ itu merujuk kepada organ dalaman, dalam abdomen. Biasanya boleh terjadi dalam hati, jantung dan organ dalaman yang lain. Jadi lemak ini sangat bahaya, sebabnya, sukar dikesan, orang kurus pun boleh jadi ada lemak ini. Penyebab banyak penyakit bahaya seperti kolesterol tinggi, darah tinggi,diabetes, dan nyanyuk.

Memang ada beberapa sebab utama, yang ni mungkin korang akan alami, secara tak sengaja atau memang korang sengaja tak jaga untuk hilangkan perut buncit.

  • Usia – ini faktor yang utama jugaklah, usia makin tua, metabolic rate makin rendah, jadi memang perut tu sukar nak cover. Tapi ada je yang tua , badan masih ok lagi
  • Makanan diproses – makanan sebegini memanglah tak elok, kalau makan banyak sangat boleh menyebabkan keradangan, sukar nak kuruskan perut
  • Makan lemak yang salah – yang ni sebelum ini dah cerita, ada lemak yang baik, dan lemak yang tak baik. Lemak tepu dikatakan penyebab peningkatan visceral fat dalam badan kita
  • Stress – yang ni sukar nak bantu, tapi sebelum ini ada cerita pasal stress memang boleh sebabkan perut buncit dan berat badan naik
  • Tidur tak cukup – ada satu kajian menunjukkan tidur perlulah berkualiti, kalau tak jawabnya, boleh menyebabkan perubahan saiz perut.
  • Senaman yang tak betul – memang kita selalu senaman, tapi senaman tu tak betul dan tak efektif untuk kecilkan perut.

Menurut Dr. Zahara Abdul Manaf pakar dietetic ‘Langkah paling sesuai dan mudah untuk menurunkan berat badan dengan mengamalkan pemakan yang sihat dan bersenam. Tidak perlu pengambilan pil kurus yang mana ia akan membeir kesan sampingan kepada tubuh badan.’ Disebabkan wujudnya kegusaran terhadap masalah kegemukan ini, di sini di sertakan beberapa langkah yang boleh di ikuti kita untuk mengawal berat badan.

1. Semangat Nak Kurus

“saya harus boleh!!!”. Tanamkan tiga perkataan ini dalam setiap langkah pertama dalam hidup kita bagi mengawal masalah berat badan. Godaan akan sentiasa datang namun kita harus sentiasa ingat bahawa kita mampu mengawalnya. Sentiasa menjadikan mereka yang telah berjaya menurunkan berat badan sebagai motivator dalam proses mengurangkan berat badan. Mereka akan membantu kita dengan memberikan dorongan apabila kita mengalami putus asa dengan program penurunan berat badan yang sedang di lakukan.

2. Mengambil Sarapan

Sarapan merupakan perkara yang wajib dilakukan bagi mereka yang ingin menjaga berat badan mereka. Menurut kajian, kita seharusnya jangan meninggalkan rumah pada waktu pagi tanpa menjamah sebarang makanan kerana sumber makanan yang dimakan akan memberikan kita cukup tenaga untuk melakukan aktiviti seharian. Tidak perlu mengambil menu sarapan makanan yang berat berat. Memadailah dengan hanya mengambil pisang, yogurt, sereal, roti dan lain-lain yang bersesuaian kerana makanan yang ringan ini mengandung banyak serat dan protein yang akan membuatkan kita berasa kenyang sehingga tiba waktunya makan tengahari.

3. Label Makanan

Sediakan beberapa waktu sejenak untuk membaca kandungan gizi pada label makanan. Yang perlu diperhatikan adalah kandungan kalorinya kerana zat inilah yang berperanan dalam masalah berat badan seseorang apabila diambil secara berlebihan. Sesuaikan keperluan tenaga atau kalori kita dalam sehari dengan catatan yang tertera dalam label makanan tersebut.

4. Makan Dengan Betul

Untuk jangka pendek sememangnya diet akan menurunkan berat badan kita, namun apabila ketika berdiet ia di hentikan maka berat badan akan bertambah kembali. Makan makanan yang sihat ketika diet atau mengurangi beberapa jenis makanan tidak semestinya akan membuat berat badan turun. Tetapi yang paling penting adalah dengan memilih makanan yang seimbang nilai gizinya sesuai dengan keperluan tubuh kita kerana kalori yang dimakan akan dimanfaatkan secara secapa optimum.

5. Makan Secara Teratur

Tubuh secara semulajadi akan menurunkan metabolisme apabila berasa lapar. Hal ini tentu tidak begitu baik sewaktu menjalani proses penurunan berat badan. Jadi, bagi menghindari hal tersebut maka pola makanan harian yang seimbang dan rutin perlu di lakukan setiap hari. Pastikan jumlah makan juga minimumnya 3 kali sehari iaitu pada waktu pagi, tengahari dan awal malam.

6. Banyakkan Pengambilan Makanan Berserat

Serat adalah sangat penting untuk menjaga tubuh kita agar tetap sihat. Serat yang kita makan sehari hari adalah berfungsi bagi membantu menurunkan kolesterol dan melancarkan saluran pencernaan. Serat juga boleh mengenyangkan dan secara semulajadi mengurangi jumlah makanan yang tidak berguna. Sebahagian besar serat mempunyai kandungan air yang tinggi dan kalori yang rendah dan ia sesuai sebagai bahan makanan yang di perlukan bagi menurunkan berat badan.

7. Mengambil Makanan Yang Sihat

Pilihlah makanan yang tidak mengandung lemak yang banyak dan perbanyakkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran. Selain itu juga pilihlah minyak sayur sebagai sumber lemak kerana minyak sayuran mengandung lemak yang kurang. Jadi sebagai alternatif lain, kita perlu makan makanan yang mengandung banyak Omega 3 seperti ikan. Banyakkan memakan makanan yang mengandung protein dalam jumlah banyak akan membuat perut kita berasa kenyang dalam beberapa jam sehingga mengurangi keinginan kita untuk makan makanan yang mengandung kalori tinggi.

8. Olah raga dan senaman

Sesuaikan olah raga yang di pilih dengan keadaan tubuh. Salah satu olah raga yang sihat, murah dan boleh dilakukan oleh semua orang adalah berjalan kaki. Berjalan minimum 5 kilometer sehari dan usahakan selalu untuk menambah jarak kita berjalan adalah sesuatu yang digalakkan. Ingat, senaman tidak hanya menurunkan berat badan kita tetapi juga supaya tubuh kita menjadi lebih sihat.

9. Minum air secukupnya.

Beberapa ahli dan pakar kesihatan menyatakan bahawa, dengan meminum air yang cukup maka kita akan terhindar daripada makan secara berlebihan. Disarankan agar kita minum air sebanyak 6 hingga 8 gelas sehari. Selain untuk mengawal berat badan, air juga mampu mejadikan tubuh kita sihat dan cergas serta terhindar dari risiko penyakit.

Set Kempis Perut bertindak untuk atasi masalah pencernaan dan metabolisma. Ramai yang mula merasa kesannya seawal 2 minggu.
Ada yang dah mula boleh pakai seluar lama. Nak kancing pun senang..
Apa yang Ada dalam Set Perut kempis Shaklee?

Herb- Lax – Detox Usus Selamat

herb-lax shaklee
Tablet yang diperbuat 9 jenis herba selamat untuk membersih usus dengan lembut. Herb- Lax akan membantu mengempiskan perut buncit dengan meningkatkan proses pencernaan ke tahap yang terbaik. Herb- Lax juga akan mencuci kerak- kerak pada lapisan kolon supaya zat- zat yang baik dapat diserap. Ia juga akan membuang toksik dan sisa lain seperti lemak yang menyebabkan perut buncit.

  • Kesan Pengambilan Herb – Lax :
  • Perut kempis dengan cepat.
  • Masalah sembelit selesai.
  • Masalah perut tak lawas hilang.
  • Kulit lebih cantik kerana toksin dibuang dari perut.
  • Mengurangkan migrain.

Omega Guard – Optimumkan Metabolisma

omega guard shaklee
Produk yang sangat popular untuk kuruskan badan. Yang paling menarik, selepas anda ambil Omega Guard, kesan paling awal bagi ramai pengguna ialah mereka rasa pinggang mereka mengecil.
Sebab itu saya wajibkan anda untuk ukur dulu saiz pinggang sebelum mulakan Set Kempis Perut ini. Tugas utama Omega Guard ialah membakar lemak tersimpan di perut. Caranya dengan menaikkan metabolisma tubuh. Jadi, lebih banyak lemak tersimpan akan diuraikan menjadi tenaga. Selebihnya akan keluar melalui najis. Dalam proses mengempiskan perut, Omega Guard juga akan mengaktifkan hormon untuk membakar lemak lebih lama dari kebiasaan.

Alfalfa Complex – Alkalikan Perut

alfalfa complex shaklee
Alfalfa sangat terkenal untuk mengalkalikan keasidam dalam perut. Perut yang terlalu berasid menyebabkan pencernaan yang tidak efektif. Makan susah untuk dihadam. Jadi Alfalfa Complex akan membantu mengempiskan perut menggunakan zat galian yang tidak ada dalam produk lain di pasaran.

RESVERATROL beri kebaikan dgn meningkatkan kebolehan badan kita mengenal pasti “lemak” melalui hormon insulin

HORMON INSULIN dalam badan mampu mengenal pasti “sensitivity” LEMAK dalam badan sama ada lemak tu perlu disimpan sebagai ” lemak kekal” dalam badan atau di jadikan “bahan bakar” untuk tenaga

RESVERATROL mampu “block” aka menghalang sel2 lemak pra-matang dari wujud dan sel lemak- lemak yang sedia ada dari berkembang

RESVERATROL juga mampu memperbahui sel dan aktifkan sel dalam badan.

Bila sel aktif akan menguatkan organ dalaman badan dan organ mampu bekerja secara effisyen dengan pengaliran oksigen yang mencukupi dalam saluran darah

RESVERATROL membantu pengurangan pengumpulan dan penghalang sintesis lemak dan seterusnya meningkatkan pengoksidan asid lemak kerana RESVERATROL membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan iaitu pembakaran lemak.

RESVERATROL membantu memberi rasa kenyang yang berpanjangan sekaligus dapat mengurangkan keghairahan anda melihat makanan yang lazat depan mata.

VIVIX ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol, terbaik dari SHAKLEE.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Vivix mengandungi resveratrol.

Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis.

Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity)

ORAC is a method of measuring antioxidant capacities of different foods .

nak perut kempis

nak perut kempis

nak perut kempis

 

berat turun 10 kg

TESTIMONIAL VIVIX ATASI MASALAH OBESITI

vivix shaklee anggur resveratrol

vivix shaklee untuk kurus

detox vivix shaklee

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan tentang gemuk, anda boleh menghubungi saya
Ainul Mustafa  013-3612717
atau klik icon di bawan ini.
e-sell
ATAU
daftar ahli shaklee
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.
Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,
Ainul Mustafa
Pengedar Shaklee Shah Alam
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

sumber: beratbadan1001 

Rujukan : 1 & 2

SUMBER

This Post Has 2 Comments

  1. This is amazing! Play Clash of Clans? Visit http://maxclashgems.com – Best free source for Clash of Clans gems! I just tried that with all my clan! (7JsOHMqqRj)http://clanshelper.com

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu