GEMUK – Atasi Masalah Berat Badan, Perut Buncit, Kurus Dengan Sihat

Masalah obesiti berat badan merupakan masalah yang sangat pelik dan sering dipertanyakan oleh mereka yang mengalami kegemukan. Menjadi gemuk merupakan mimpi buruk bagi sebahagian mereka terutama bagi mereka yang sangat mementingkan penampilan. Kegemukan obesiti juga akan mengurangkan rasa kurang percaya dan kurang keyakinan dalam diri.

Namun yang demikian, tidak semua mereka yang mengalami kegemukan adalah mereka yang tidak berjaya. Terdapat juga tokoh-tokoh yang berjaya kini memiliki badan yang gemuk. Namun, berkemungkinan mereka ini tetap mengamalkan gaya hidup yang sihat seperti bersukan misalnya.

 

Hooo, yang ni kena baca betul-betul sikit kalau nak hilangkan perut buncit.

2 jenis lemak yang disebut-sebut dalam artikel mat saleh ialah Subcutaneous Fats dan Visceral Fats.

Oklah apa beza dua lemak nih ? huuu, memang banyak beza.

Kalau korang search gambar pun mesti tengok, hoo. ini bezanya.

  • Subcutaneous – Yang ni adalah lemak yang memang ‘sub’, bawah kulit. Memang kelihatan jelas lemak tuh, membuatkan korang nampak makin comel. So biasanya ada kat perut, lengan, dan macam-macam tempat lagilah. Yang ni adalah petanda korang makin gemuk, dan obesiti.
  • Visceral – Perkataan ‘viscera’ itu merujuk kepada organ dalaman, dalam abdomen. Biasanya boleh terjadi dalam hati, jantung dan organ dalaman yang lain. Jadi lemak ini sangat bahaya, sebabnya, sukar dikesan, orang kurus pun boleh jadi ada lemak ini. Penyebab banyak penyakit bahaya seperti kolesterol tinggi, darah tinggi,diabetes, dan nyanyuk.

Memang ada beberapa sebab utama, yang ni mungkin korang akan alami, secara tak sengaja atau memang korang sengaja tak jaga untuk hilangkan perut buncit.

  • Usia – ini faktor yang utama jugaklah, usia makin tua, metabolic rate makin rendah, jadi memang perut tu sukar nak cover. Tapi ada je yang tua , badan masih ok lagi
  • Makanan diproses – makanan sebegini memanglah tak elok, kalau makan banyak sangat boleh menyebabkan keradangan, sukar nak kuruskan perut
  • Makan lemak yang salah – yang ni sebelum ini dah cerita, ada lemak yang baik, dan lemak yang tak baik. Lemak tepu dikatakan penyebab peningkatan visceral fat dalam badan kita
  • Stress – yang ni sukar nak bantu, tapi sebelum ini ada cerita pasal stress memang boleh sebabkan perut buncit dan berat badan naik
  • Tidur tak cukup – ada satu kajian menunjukkan tidur perlulah berkualiti, kalau tak jawabnya, boleh menyebabkan perubahan saiz perut.
  • Senaman yang tak betul – memang kita selalu senaman, tapi senaman tu tak betul dan tak efektif untuk kecilkan perut.

Menurut Dr. Zahara Abdul Manaf pakar dietetic ‘Langkah paling sesuai dan mudah untuk menurunkan berat badan dengan mengamalkan pemakan yang sihat dan bersenam.

Tidak perlu pengambilan pil kurus yang mana ia akan membeir kesan sampingan kepada tubuh badan.’

Disebabkan wujudnya kegusaran terhadap masalah kegemukan ini, di sini di sertakan beberapa langkah yang boleh di ikuti kita untuk mengawal berat badan.

1. Semangat Nak Kurus

“saya harus boleh!!!”. Tanamkan tiga perkataan ini dalam setiap langkah pertama dalam hidup kita bagi mengawal masalah berat badan.

Godaan akan sentiasa datang namun kita harus sentiasa ingat bahawa kita mampu mengawalnya.

Sentiasa menjadikan mereka yang telah berjaya menurunkan berat badan sebagai motivator dalam proses mengurangkan berat badan.

Mereka akan membantu kita dengan memberikan dorongan apabila kita mengalami putus asa dengan program penurunan berat badan yang sedang di lakukan.

2. Mengambil Sarapan

Sarapan merupakan perkara yang wajib dilakukan bagi mereka yang ingin menjaga berat badan mereka.

Menurut kajian, kita seharusnya jangan meninggalkan rumah pada waktu pagi tanpa menjamah sebarang makanan kerana sumber makanan yang dimakan akan memberikan kita cukup tenaga untuk melakukan aktiviti seharian.

Tidak perlu mengambil menu sarapan makanan yang berat berat.

Memadailah dengan hanya mengambil pisang, yogurt, sereal, roti dan lain-lain yang bersesuaian kerana makanan yang ringan ini mengandung banyak serat dan protein yang akan membuatkan kita berasa kenyang sehingga tiba waktunya makan tengahari.

3. Label Makanan

Sediakan beberapa waktu sejenak untuk membaca kandungan gizi pada label makanan.

Yang perlu diperhatikan adalah kandungan kalorinya kerana zat inilah yang berperanan dalam masalah berat badan seseorang apabila diambil secara berlebihan.

Sesuaikan keperluan tenaga atau kalori kita dalam sehari dengan catatan yang tertera dalam label makanan tersebut.

4. Makan Dengan Betul

Untuk jangka pendek sememangnya diet akan menurunkan berat badan kita, namun apabila ketika berdiet ia di hentikan maka berat badan akan bertambah kembali.

Makan makanan yang sihat ketika diet atau mengurangi beberapa jenis makanan tidak semestinya akan membuat berat badan turun.

Tetapi yang paling penting adalah dengan memilih makanan yang seimbang nilai gizinya sesuai dengan keperluan tubuh kita kerana kalori yang dimakan akan dimanfaatkan secara secapa optimum.

5. Makan Secara Teratur

Tubuh secara semulajadi akan menurunkan metabolisme apabila berasa lapar.

Hal ini tentu tidak begitu baik sewaktu menjalani proses penurunan berat badan.

Jadi, bagi menghindari hal tersebut maka pola makanan harian yang seimbang dan rutin perlu di lakukan setiap hari.

Pastikan jumlah makan juga minimumnya 3 kali sehari iaitu pada waktu pagi, tengahari dan awal malam.

6. Banyakkan Pengambilan Makanan Berserat

Serat adalah sangat penting untuk menjaga tubuh kita agar tetap sihat.

Serat yang kita makan sehari hari adalah berfungsi bagi membantu menurunkan kolesterol dan melancarkan saluran pencernaan.

Serat juga boleh mengenyangkan dan secara semulajadi mengurangi jumlah makanan yang tidak berguna.

Sebahagian besar serat mempunyai kandungan air yang tinggi dan kalori yang rendah dan ia sesuai sebagai bahan makanan yang di perlukan bagi menurunkan berat badan.

7. Mengambil Makanan Yang Sihat

Pilihlah makanan yang tidak mengandung lemak yang banyak dan perbanyakkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran.

Selain itu juga pilihlah minyak sayur sebagai sumber lemak kerana minyak sayuran mengandung lemak yang kurang.

Jadi sebagai alternatif lain, kita perlu makan makanan yang mengandung banyak Omega 3 seperti ikan.

Banyakkan memakan makanan yang mengandung protein dalam jumlah banyak akan membuat perut kita berasa kenyang dalam beberapa jam sehingga mengurangi keinginan kita untuk makan makanan yang mengandung kalori tinggi.

8. Olah raga dan senaman

Sesuaikan olah raga yang di pilih dengan keadaan tubuh.

Salah satu olah raga yang sihat, murah dan boleh dilakukan oleh semua orang adalah berjalan kaki.

Berjalan minimum 5 kilometer sehari dan usahakan selalu untuk menambah jarak kita berjalan adalah sesuatu yang digalakkan.

Ingat, senaman tidak hanya menurunkan berat badan kita tetapi juga supaya tubuh kita menjadi lebih sihat.

9. Minum air secukupnya.

Beberapa ahli dan pakar kesihatan menyatakan bahawa, dengan meminum air yang cukup maka kita akan terhindar daripada makan secara berlebihan.

Disarankan agar kita minum air sebanyak 6 hingga 8 gelas sehari.

Selain untuk mengawal berat badan, air juga mampu mejadikan tubuh kita sihat dan cergas serta terhindar dari risiko penyakit.

Alhamdulillah, hari ini, saya nak share lagi tips nak cara mudah elak perut buncit nih.
Bagus tips ni dan boleh diamalkan.
Macam biasa saya ambil tips ni dari artikel ini.
Saya guna google translate dan edit sikit sikit.
Memang bunyi pelik sikit, Selamat membaca cara mudah elak perut buncit !!!
cara mudah elak perut buncit

1. Mulakan hari anda dengan jus lemon

Ini adalah salah satu terapi terbaik untuk menghilangkan lemak perut.
Picit sedikit jus kuning ke dalam segelas air suam dan tambah sedikit garam kepadanya.
Teruskan minum ini setiap pagi untuk meningkatkan metabolisme anda dan untuk menghilangkan perut gendut itu.

2. Elakkan beras putih

Gantikan beras putih dengan pelbagai produk gandum.
Termasuk beras perang, roti coklat, bijirin penuh, oat dan quinoa dalam diet anda.

3. Elakkan bahan-bahan bergula

Jauhi gula-gula, minuman manis dan makanan yang kaya dengan minyak.
Pengambilan makanan ini dapat meningkatkan lemak badan di sekitar pelbagai bidang badan anda seperti perut dan peha.

4 Minum air yang banyak

Jika anda ingin menghilangkan perut anda, kemudian minum air yang mencukupi setiap hari.
Air minuman, selepas jangka masa yang tetap akan membantu untuk meningkatkan metabolisme anda dan membuang toksin dari badan anda.

5. Makan bawang putih mentah

Kunyah 2-3 ulas bawang putih setiap pagi, dan minum segelas air lemon selepas itu.
Rawatan ini akan menggandakan proses penurunan berat badan anda dan membuat peredaran darah anda lancar dalam badan anda.

6. Elakkan makanan yang tidak veg

Untuk menghapuskan lemak perut, adalah disyorkan bahawa seseorang itu perlu mengelakkan makanan bukan vegetarian sejauh yang mungkin.

7 Makan buah-buahan dan sayur-sayuran

Makan semangkuk buah-buahan setiap hari di waktu pagi dan petang. Ini akan mengisi anda dengan banyak antioksidan, mineral dan vitamin.

8. Gunakan Rempah

Penggunaan rempah seperti kayu manis anda, halia dan lada hitam dalam masakan anda.
Ini rempah sarat dengan manfaat kesihatan. Mereka membantu untuk meningkatkan rintangan insulin dan mengurangkan tahap gula dalam darah anda.

Memang banyak senaman yang bagus untuk hilangkan perut buncit, tapi bukan semua senaman berkesan untuk kuruskan perut.
Jadi ada tips penting nak senaman yang betul. Kebanyakan senaman bakar kalori, tapi belum tentu boleh bakar lemak.
Jadi senaman terbaik ialah kena gabungkan kardio dan weight lifting. Senaman kardio memang bagus, tapi sebenarnya belum cukup.
Antara tips terbaik ialah cabar diri anda untuk membuat senaman yang lebih berat. Senaman begini boleh meningkatkan metabolisme yang mampu memecahkan lemak di perut.
Jadi, jawabnya, kena buat senaman yang tinggi intensity. Itu je. Jenis senaman banyak, itu refer google je .

1. Berpantang dengan betul

Semasa berpantang sila berpantang dengan betul.
Minum air panas, makan makanan panas.
Tapi jangan la sampai terabai segala nutrisi.
Pastikan cukup segala zat, nutrisi yang diperlukan sebab ibu dalam pantang perlukan segala zat untuk kembali sihat, bertenaga.
Makanan yang berzat akan membolehkan luka ketika bersalin cepat sembuh.
Pasti ibu ibu mahu segera sihat kan.

2. Berbengkung

Jangan mengelat tau.
Amalan zaman berzaman ini tetap menjadi amalan ibu moden.
Pemakaian bengkung untuk ibu yang bersalin secara pembedahan juga boleh tau.
Sangat digalakkan untuk memudahkan si ibu bergerak.
Kini terdapat pelbagai jenis bengkung.
Ada yang panjang kena lilit dan ada yang moden hanya perlu lekat sahaja.
Apapun pilihan para ibu sila pakai bengkung setiap hari.

3. Jamu atau vitamin

Ramai yang tak suka makan jamu atau vitamin ketika berpantang.
Jamu atau vitamin sebenarnya membantu dalam proses pemulihan dengan cepat.
Malah ramai ibu ibu yang makin berseri seri selepas bersalin kerana amalkan jamu atau vitamin dengan konsistent.
anda PATUT tahu pasal ini …

Oklah, bannyak tips lain nak kecilkan perut, kalau korang baca sebab di atas, cuba tukar tabiat permakanan korang macam di bawah.

  • Makan natural food – makan lebih sayur-sayuran, buah-buahan, yang lebih semula jadi
  • Omega-3 – ambil omega-3, minyak ikan bagus untuk kuruskan badan dan pembinaan otot
  • Tidur cukup – jaga kualiti tidur anda, tidur sangat penting untuk kesihatan
  • Kurangkan gula – ini tips dari dulu-dulu punya, dan berkesan

SERANGAN PARASIT pada tubuh manusia adalah sejenis penyakit yg tersembunyi. Simptom2 yg diberi oleh jangkitan parasite ni menyamai simptom penyakit lain, jadi tak ramai orang sedar sebenarnya mereka mengalami masalah parasite.

parasit

APAKAH PARASIT ?

Parasite adalah organisma yg masuk ke dalam tubuh kita, hidup dengan memakan nutrient kita, dan meninggalkan toksin pula kepada kita! Pendekata ianya umpama tetamu tak diundang yang menyusahkan.

Antara jenis2  yg biasa menyerang manusia adalah cacing tambang (paru2 dan usus), anisakis (cacing dalam ikan & biasa berpindah ke usus manusia bila makan ikan mentah), cacing gelang (menyerang usus, paru2, otak & hati), Acanthamoeba (bila tak bersihkan contact lense), dan banyak lagi.

Oleh itu menjaga kebersihan terutama persekitaran dan makanan amat penting untuk mengelakkan jangkitan parasit.

SIMPTOM-SIMPTOPM JANGKITAN

Kesan jangkitan parasit yang tidak dirawat amat bahaya. Ia boleb menyebabkan kanser!

Makan macam-macam tapi sistem percernaan tidak berfungsi dengan baik, hasilnya toksin berkumpul dalam tubuh. Bayangkan jika berada lama dalam tubuh, toksin atau racun inilah yang merosakkan fungsi sel dalam badan.
Toksin atau racun dalam tubuh ini sebenarnya bukan hanya melalui pemakanan tapi juga kesan pengambilan ubat-ubatan, udara kotor, radiasi, dehidrasi dan amalan gaya hidup tidak sihat seperti merokok.
Tapi apa yang menakutkan tak ramai tahu bahawa tubuh mereka sebenarnya penuh dengan toksin atau racun. Jika dibiarkan mampu membahayakan organ penting tubuh terutamanya ginjal yang berfungsi menyaring racun dalam tubuh. Sebelum terlambat ada baiknya kita semak tanda-tanda tubuh yang penuh toksin.

  1. Sering rasa letih- walau pun cukup tidur tapi anda tetap rasa mengantuk dan kurang bertenaga.
  2. Berat badan sukar turun – sudah bersenam sudah, makan pun dikawal tapi berat badan tak juga kurang.
  3. Mulut berbau – walau pun sudah memberus gigi, berkumur dan makan gula-gula getah tapi mulut masih berbau. Bau mulut memang ada kaitan dengan masalah pencernaan yang mengganggu proses penyingkiran toksin dari tubuh.
  4. Sembelit – usus menyingkirkan banyak racun setiap hari dari tubuh kita. Tapi ketika sembelit, tubuh menyimpan semua racun tersebut, yang akan memberi kesan negatif pada kesihatan. Sembelit ini akan menyebabkan sakit kepala, lenguh badan dan keletihan.
  5. Daya ingatan dan tumpuan yang lemah – selain itu anda juga kerap rasa cemas.
  6. Alahan dan masalah sinus – ini kerana sistem imun yang lemah. Boleh jadi juga anda jadi sensitif kepada bau terutama wangian.
  7. Masalah kulit – jerawat, ruam, dan masalah kulit lainnya mungkin menandakan tubuh anda banyak toksin. Awas juga jika mata bengkak atau mengalami psoriasis. Ia boleh jadi tanda bahawa kandungan racun dalam tubuh sudah terlalu banyak.

Kaedah DEtox Dari Tubuh Cara Semula Jadi ? Ada ke ? Jawapannya adalah detoksifikasi atau detoks iaitu proses pembuangan racun dari dalam tubuh. Ada pelbagai jenis detoks yang boleh anda amalkan.

  1. Detoks dengan jus buah atau sayuran – Antaranya adalah menggunakan epal, anggur, belimbing, oren, tomato, nanas, kubis, brokoli, lemon dan timun.
  2. Detoks Air – Minum banyak air putih selain merendamkan kami dengan air, mandi dengan air panas dan juga sejuk.
  3. Puasa – Sudah diketahui puasa memang satu cara terbaik untuk membuang racun dari tubuh.
  4. Bekam – Boleh juga mencuba rawatan bekam yang menyedut darah kotor dari beberapa bahagian tubuh.

Bagi yang sudah mengalami tanda-tanda di atas pastikan anda mengambil tindakan sebelum penyakit menyerang.

  1. Minuman ini merangsang penyahtoksikan dan penyingkiran toksik dan lebihan hasil buangan dari badan dan membenarkan penyerapan zat makanan yang betul dari makanan.
  2. Ia juga melindungi badan daripada kesan buruk radikal bebas dan lain-lain sebatian toksik yang boleh merosakkan kesihatan anda.
  3. Minuman ini mempercepatkan proses pembakaran lemak di kawasan perut dan membantu anda menurunkan berat badan dengan cepat.

Bahan-bahan untuk menyediakan minuman detoks adalah sangat mudah, anda hanya perlu sediakan ½ biji lemon, 1 biji timun, segenggam daun parsley, 1 sudu kecil halia yang diparut dan 1/3 air masak.
Selepas itu, campur semua bahan-bahan dalam pengisar jus dan kisarkan. Minum setiap malam sebelum tidur. Insyallah jika dijadikan rutin hasilnya amat menakjubkan.

1. Periksa

Anda digalakkan untuk membuat pemeriksaan payudara anda sendiri sekurang-kurangnya sebulan sekali. Waktu yang sesuai untuk anda lakukan pemeriksaan ini adalah pada tarikh yang sama setiap bulan atau beberapa hari selepas kedatangan haid.Mengikut kajian, selepas haid payudara anda masih lagi lembut dan senang untuk mengesan sekiranya terdapat sebarang tanda dan segeralah berjumpa dengan doktor.

2. Jauhi pembedahan

Ada segelintir wanita yang ingin memiliki payudara yang besar dengan mengambil jalan yang mudah iaitu melakukan pembedahan. Sebelum anda mengambil keputusan untuk melakukan anda digalakkan membuat beberapa kajian akan risiko yang anda akan alami selepas melakukan pembedahan tersebut kerana ia mungkin akan mengorbankan asset kesayangan ini. Sebenarnya kecantikan seorang wanita datangnya dari dalam diri seseorang wanita itu sendiri.

3. Kesihatan Buah Dada

Bagi mendapatkan bentuk payudara ynag menawan, anda digalakkan untuk membuat beberapa senaman bagi menguatkan otot pektoral dan yoga. Senaman ini dapat memberi kepuasan kepada anda kerana ia akan menjadikan payudara anda cantik, montok dan menawan. Di sini ada beberapa cara untuk menguatkan otot pektoral :
i) Senaman biasa
-tekan kedua telapak tangan ke dinding sambil anda memandang ke atas.
-anda diminta untuk menahan beberapa minit dan lepaskan secara perlahan.
-posisi ini haruslah diulang beberapa kali dan ia boleh dilakukan di dalam bilik mandi.
-lakukan mengangkat dan menurunkan bahu secara berulang-ulang untuk memperkuatkan otot payudara anda.
ii) Yoga
-untuk melakukan senaman secara yoga anda perlu menenangkan fikiran dahulu sambil menarik nafas dalam-dalam dan lepaskan secara perlahan-lahan.
-kedua lengan didepakan separas bahu dan gerakan perlahan-lahan lengan kanan ke atas dan lengan kiri ke bawah.
-berhenti lima saat dan sambung semula dalam posisi yang sama tetapi lengan kiri ke atas-lakukan gerakan tersebut sebanyak 10 kali setiap hari.

4. Sentuhan lembut

Percaya atau tidak sebenarnya minyak aromaterapi boleh digunakan untuk mengurut serta menganjalkan payudara. Sentuhan yang lembut dan urutan yang sempurna akan dapat memberi ransangan kepada saluran darah di payudara anda. Cara urutan yang disyorkan kepada anda adalah dengan mengurut ke luar, ke bawah dan ke dalam mengikut aliran payudara anda. Jika dibandingkan dengan penggunaan masker dank rim, cara menggunakan minyak aromaterapi lebih efektif kerana ia akan memudahkan urutan dan minyak akan lebih cepat menyerap ke dalam saluran.

5. Menjaga kebersihan payudara

Kita digalakkan untuk menjaga kebersihan diri termasuk jugalah dengan payudara kerana payudara yang bersih akan membuat payudara bertambah cantik. Apabila anda melakukan pemeriksaan, anda haruslah memberikan sepenuh tumpuan pada bahagian puting kerana ia merupakan kilang pengeluaran susu minyak. Pengeluaran minyak adalah bertujuan untuk melicinkan bahagian putting dan arela supaya ia tidak kering serta kulit tidak pecah. Cara penggunaan kapas dan minyak zaitun juga boleh dipratikkan untuk membersihkan kelenjar minyak yang melekat di bahagian puting.

6. Guna baju dalam yang sesuai

Apabila anda memilih baju dalam, anda haruslah memilih mengikut kesesuaian anda. Contohnya memakai baju dalam ketika hamil dan tempoh menyusu anda, haruslah sesuai mengikut situasi tersebut. Ini kerana untuk memastikan payudara berada di dalam keadaan yang betul.

7. Penyusuan

Ketika menyusukan bayi, anda haruslah meletakkan bayi di dalam posisi yang betul agar bayi anda tidak menarik payudara anda. Di dalam proses penyusuan berlaku, terdapat masalah yang dihadapi oleh segelintir wanita yang dipanggil bengkak susu. Masalah ini dapat diatasi dengan cara memerah susu secara lembut untuk mengurangkan kesakitan atau dengan cara menuam payudara menggunakan air suam.
Anda juga perlu tahu, dengan menyusukan anak ia dapat membantu mengecutkan rahim dengan cepat kepada asal dan menghindarkan daripada terkena penyakit barah yang ditakuti oleh wanita di dunia ini.

8. Jangan ramas payudara anda

Anda dinasihatkan agar tidak meramas payudara ketika melakukan hubungan kelamin, ini kerana ia boleh membuatkan payudara anda lebih cepat kendur daripada biasa. Jadi anda harus mengingatkan pasangan tentang perkara ini.
sumber: fb jom hidup lebih sihat

Set Kempis Perut bertindak untuk atasi masalah pencernaan dan metabolisma. Ramai yang mula merasa kesannya seawal 2 minggu.
Ada yang dah mula boleh pakai seluar lama. Nak kancing pun senang..
Apa yang Ada dalam Set Perut kempis Shaklee?

Herb- Lax – Detox Usus Selamat

herb-lax shaklee
Tablet yang diperbuat 9 jenis herba selamat untuk membersih usus dengan lembut.
Herb- Lax akan membantu mengempiskan perut buncit dengan meningkatkan proses pencernaan ke tahap yang terbaik.
Herb- Lax juga akan mencuci kerak- kerak pada lapisan kolon supaya zat- zat yang baik dapat diserap. Ia juga akan membuang toksik dan sisa lain seperti lemak yang menyebabkan perut buncit.

  • Kesan Pengambilan Herb – Lax :
  • Perut kempis dengan cepat.
  • Masalah sembelit selesai.
  • Masalah perut tak lawas hilang.
  • Kulit lebih cantik kerana toksin dibuang dari perut.
  • Mengurangkan migrain.

Omega Guard – Optimumkan Metabolisma

omega guard shaklee
Produk yang sangat popular untuk kuruskan badan.
Yang paling menarik, selepas anda ambil Omega Guard, kesan paling awal bagi ramai pengguna ialah mereka rasa pinggang mereka mengecil.
Sebab itu saya wajibkan anda untuk ukur dulu saiz pinggang sebelum mulakan Set Kempis Perut ini.
Tugas utama Omega Guard ialah membakar lemak tersimpan di perut. Caranya dengan menaikkan metabolisma tubuh.
Jadi, lebih banyak lemak tersimpan akan diuraikan menjadi tenaga. Selebihnya akan keluar melalui najis.
Dalam proses mengempiskan perut, Omega Guard juga akan mengaktifkan hormon untuk membakar lemak lebih lama dari kebiasaan.

Alfalfa Complex – Alkalikan Perut

alfalfa complex shaklee
Alfalfa sangat terkenal untuk mengalkalikan keasidam dalam perut.
Perut yang terlalu berasid menyebabkan pencernaan yang tidak efektif.
Makan susah untuk dihadam.
Jadi Alfalfa Complex akan membantu mengempiskan perut menggunakan zat galian yang tidak ada dalam produk lain di pasaran.

Kebaikan Set Detox Shaklee yang tidak ada pada diet dan program kurus lain :

  • Program Detox membantu kita buang toksin seterusnya jadi lebih sihat, bertenaga dan fokus.
  • Menurunkan simptom dan risiko penyakit merbahaya.
  • Boleh diamalkan oleh ibu menyusu dengan meal plan tersendiri.
  • Mengurangkan craving terhadap benda manis dan makan banyak seperti biasa walaupun sudah selesai Detox 7 hari.
  • sesi detox yang pendek sahaja, hanya 7 hari dan sudah dapat merasakan perubahan yang positif.
  • sistem penghadaman yang lebih baik.
  • nafas lebih segar dan tidak berbau jika anda mengalami masalah nafas berbau.
  • kulit lebih segar dan tidak lesu.. serta banyakkk lagi.
  • bonus : BERAT pasti TURUN !

Apa yang ada dalam set detox ini

Vivix : Dari sumber Anggur Muscadine, memberikan lebih tenaga! Polifenol ialah sumber antioksidan yang sangat baik, dan merupakan salah satu penggalak tenaga yang sangat hebat.

DTX Complex : Mengandungi milk thistle, tonik untuk hati. Ia membantu detoksifikasi hati, meningkatkan paras tenaga, serta membantu menghasilkan kulit yang cerah dan berseri-seri.

Alfalfa Complex: Daun Alfalfa mempunyai kandungan nutrisi yang sangat tinggi, meneutralkan keasidan badan yang dihasilkan oleh toksin, sekaligus membantu menurunkan berat badan. Sahabat baik buah pinggang.

Herb-Lax: Mengandungi daun Senna, herba mesra usus, membantu meredakan sembelit, serta menggalakkan sistem penghadaman yang sihat.

Peppermint-Ginger Plus: Daun pudina dan halia secara tradisionalnya digunakan untuk meredakan dan menenangkan perut, serta mengurangkan perut sebu dan berangin

RESVERATROL beri kebaikan dgn meningkatkan kebolehan badan kita mengenal pasti “lemak” melalui hormon insulin

HORMON INSULIN dalam badan mampu mengenal pasti “sensitivity” LEMAK dalam badan sama ada lemak tu perlu disimpan sebagai ” lemak kekal” dalam badan atau di jadikan “bahan bakar” untuk tenaga

RESVERATROL mampu “block” aka menghalang sel2 lemak pra-matang dari wujud dan sel lemak- lemak yang sedia ada dari berkembang

RESVERATROL juga mampu memperbahui sel dan aktifkan sel dalam badan.

Bila sel aktif akan menguatkan organ dalaman badan dan organ mampu bekerja secara effisyen dengan pengaliran oksigen yang mencukupi dalam saluran darah

RESVERATROL membantu pengurangan pengumpulan dan penghalang sintesis lemak dan seterusnya meningkatkan pengoksidan asid lemak kerana RESVERATROL membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan iaitu pembakaran lemak.

RESVERATROL membantu memberi rasa kenyang yang berpanjangan sekaligus dapat mengurangkan keghairahan anda melihat makanan yang lazat depan mata.

VIVIX ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol, terbaik dari SHAKLEE.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Vivix mengandungi resveratrol.

Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis.

Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity)

ORAC is a method of measuring antioxidant capacities of different foods .

nak perut kempis

nak perut kempis

nak perut kempis

nak perut kempis

berat turun 10 kg

TESTIMONIAL VIVIX ATASI MASALAH OBESITI

vivix shaklee anggur resveratrol

vivix shaklee untuk kurus

detox vivix shaklee

DETOX- Amalan Lepas Bersalin Untuk Kurus Dan Cantik

DETOX- Amalan Lepas Bersalin Untuk Kurus Dan Cantik

Husband selalu gelak tengok gambar saya pakai tudung purple tu., Semunanya sebelum saya buat detox.

berat masa tu hampir 70kg tau. masa tu tak pregnant pun. Arreessa dalam umur 2tahun 5bulan. Masih menyusukan dia.

gambar tudung kelabu masa ni mak anak 2 orang. Maryam berusia 2 tahun.

lama bebenor nak kurus…

biar lama asal dapat…

nak cepat kurus tapi cepat naik balik nak buat apa.. lepas tu stress. dah la die kemain sampai nasi tak makan. makan sayur jekk. sayur pulak tu dah kena racun serangga la. apa zat yang korang dapat? badan banyak toksin.

Feb 2016, berat dalam 63kg. huhuhu

Sebelum detox

masa tu kami buat health check. sekali terkejutzzz tengok viseral fat bacaannya 9 !!

jangan tak tahu masa pakai tudung purple viseral fat 12 ( HIGH tu)

bacaan 9 masih normal tapi sipi sipi lagi nak masuk zon tinggi.

masa tu jugak cuba buat detox parasit. ok la berat turun la sikit.

paling syiokk adalah bila buat DETOX Shaklee. 3 hari menjadi kambing. korang boleh refer sini menu detox Ainul > http://bit.ly/2b6kjIw

7 hari buat ni berat turun jadi 59kg.

Bila masuk bulan ramadan , buat lagi detox shaklee. Sahur, berbuka tetap makan nasi. makan macam biasa tetapi bila dah buat detox shaklee dulu makan sikit pun dah rasa kenyang.

Aidilfitri 2016 July 2016

Detox

latest berat 56kg. misi nak nyahkan 6kg lagi. viseral fat 6 ( normal)

Ogos 2017

Terpaksa stop projek detox sebab TERPREGNANT.. hihihii

Bukan senang kurus malah kesihatan kesuburan juga meningkat.

Jadi kalau anda susah hamil lagi la wajib buat detox ni.





Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan tentang gemuk, anda boleh menghubungi saya
Ainul Mustafa  013-3612717
atau klik icon di bawan ini.
e-sell
ATAU
daftar ahli shaklee
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.
Penghantaran sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya, Alam Impian, Denai Alam,
Ainul Mustafa
Pengedar Shaklee Shah Alam
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
www.wasap.my/60133612717

sumber: beratbadan1001 

Rujukan : 1 & 2

SUMBER

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
peluang business

Jom belajar bagaimana menjana income SHAKLEE dengan teknik yang terbaik dari kami.


NAK BELAJAR BUSINESS

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WhatsApp chat Nak Order Shaklee ?